۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۱۴۳۰۴
آیت الله شبستری تأکید کرد:

کرسی‌های نظریه پردازی فقهی در حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر راه‌اندازی کرسی‌های نظریه‌پردازی در حوزه و دانشگاه گفت: امروز نیازمند راه‌اندازی کرسی های نظریه پردازی فقهی در حوزه های علمیه هستیم.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز با اشاره به مراحل سیر و سلوک اظهار داشت: مشارطه، مراقبه و محاسبه لازمه تحصیل در علوم حوزوی و تفقه در دین است.

وی جدیت، نظم، مباحثه، پیش مطالعه و تهذیب نفس را لازمه موفقیت در حوزه دانست و خاطر نشان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه نیازمند علما و فضلای متقی است، مردم نیز دوستدار عالمی عامل و مهذب هستند.

امام جمعه تبریز در ادامه با تاکید بر راه اندازی کرسی های نظریه پردازی فقهی در حوزه های علمیه خاطر‌نشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر راه اندازی کرسی های نظریه پردازی تاکید دارند، در حقیقت برپایی چنین جلسات مباحثه و هم اندیشی لازمه تربیت طلاب محقق و پژوهشگر است.

آیت الله شبستری با اشاره به اهمیت پاسخگویی به شبهات القائی دشمنان گفت: با توجه به سرمایه گذاری کلان دشمنان اسلام در گسترش ناتوی فرهنگی غرب و ترویج عقاید التقاطی علیه باورهای اصیل اسلامی جوانان ایرانی، حضور فعال طلاب در جامعه و مقابله با شبهات القایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

عضو خبرگان رهبری بر توجه به مسأله پیش مطالعه از سوی طلاب علوم دینی تأکید کرد و گفت: خلوص نیت در تبلیغ و تحصیل علوم حوزوی و توجه به رضای الهی و حضرت بقیت الله الاعظم(عج) یکی دیگر از عوامل کسب موفقیت است.

امام جمعه تبریز اشتغال طلاب به اموری غیر از تحصیل در دوران طلبگی را آفتی برای تربیت علمایی وارسته و مجتهد در حوزه‌های علمیه دانست و افزود: اگر خود را سرباز امام زمان(عج) می‌دانید، باید فکر و ذکر خود را فراگیری عمیق علوم دینی قرار دهید و از اشتغال در اموری غیر از تحصیل دوری کنید.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که جامعه امروز ایران و جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند روحانیان و طلابی فاضل و عامل است، گفت: جدیت و نظم در تحصیل همراه با تهذیب نفس مهم‌ترین عوامل کسب مدارج عالی علمی و معرفتی است.

گفتنی است، در ادامه این مراسم آیت الله شبستری از روند بهسازی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز بازدید کرد./935/پ202/س
ارسال نظرات