۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۱۱۵۳۵۱
مدیر حوزه علمیه بناب:

ولایت فقیه عامل مهم رهایی از فتنه ها است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین بنابی با اشاره به نقش ولایت فقیه در مقابله با توطئه های دشمنان گفت: امام راحل و حضرت آیت الله خامنه ای در 32 سال گذشته با رهبری داهیانه خود به صورت اعجاز آمیزی کشتی انقلاب را از طوفان فتنه ها گذرانده اند.
حجت الاسلام عبدالمجيد باقري بنابي، مدير حوزه علميه بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه بناب، امروز در جمع اعضای بنیاد فرهنگی نیمه شعبان مسجد آیت الله انگجی تبریز به شرایط ظهور حضرت مهدی(عج) پرداخت و وظایف منتظران واقعی در جامعه مهدی را تشریح کرد.

وی با بیان این که تعالی اخلاق معنوی در جامعه مهدوی لازمه زمینه سازی برای ظهور منجی است، اظهار داشت: امنیت حقیقی تنها در سایه مهدی(عج) به طور کامل در جامعه برقرار می شود.

تولیت حوزه علمیه بناب افزود: امام راحل و حضرت آیت الله خامنه ای در 32 سال گذشته با رهبری داهیانه خود به صورت اعجاز آمیزی کشتی انقلاب را از طوفان فتنه ها گذرانده اند و سرمایه ای که شهدا بر جای گذاشته اند را به چرخش در آورده و امروز شاهد بسترسازی برای ظهور آن یگانه منجی بشریت هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین بنابی با اشاره به نقش ولایت فقیه در مقابله با توطئه های دشمنان گفت: ایران اسلامی امروز پرچمدار حق و عدالت در جامعه بین الملل بوده و زمینه درست ظهور حضرت قائم(عج) را فراهم می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اهداف خلقت بشر اظهار داشت: خلقت انسان منهای نزول قرآن بیهوده است و بدون عمل به قرآن انسان به هدف نمی رسد، زمانی فراخواهد رسید که تمام حقایق قرآن به وسیله امام زمان (عج) هم از نظر اجتماعی و هم از نظر فردی عملی خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بناب با اشاره به این که علم بیست و هفت باب دارد و تا کنون تنها دو باب از این بیست و هفت باب استنباط شده است، افزود: در عصر ظهور تمام بیست و پنج باب باقی مانده استنباط و استخراج خواهد شد و نهایتاً تمام مردم در حد خود عالم و فقیه می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران ظهور آن حضرت علوم مختلف معرفتی، دنیوی و اخروی و مادی و معنوی حداقل دوازده برابر نسبت به امروز پیشرفت خواهد کرد و جامعه به قرآن کاملاً عامل می شود؛ از این رو در جامعه ای که در رأس آن یک انسان کامل قرار گرفته، بصیرت و آگاهی مردم به قدری بالا می رود.

حجت الاسلام و المسلمین بنابی ادامه داد: در آن جامعه آرمانی عقول به قدری کامل می شود که رغبت به گناه از بین می رود و اصلاً انگیزه ای برای گناه پیدا نمی شود، با این که هیچ مانعی برای ارتکاب به آن وجود ندارد، در چنین جامعه ای تمام علوم بطور کامل در جهت ارتقای رشد و معرفت و دانش انسان ها پیشرفت خواهد کرد./935/پ202/س
ارسال نظرات