۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۱۱۵۴۰۹

نشست هماهنگی دهه ولایت در خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نهادهای مختلف خوزستان برنامه های خود را در دهه ولایت اعلام کردند.
جشنواره منطقه اي غدير
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست هماهنگی دهه ولایت در خوزستان روز گذشته با حضور آیت الله محسن حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری، دکتر سید جعفر حجازی استاندار خوزستان، حجت الاسلام سید علی میر محمدی سرپرست اداره کل اوقاف، حجت الاسلام سید لطف االله سپهر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام محمد حسین بلک مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان و دیگر مسؤولان استانی در محل استانداری استان خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید موسی بلادیان، دبیر بنیاد غدیر استان خوزستان با تأکید بر تلاش تمامی سازمان های استان در برپایی هر چه باشکوه دهه ولایت در استان خوزستان ابراز داشت: امروز اگر در دنیا جمهوری اسلامی ایران دارای منزلت و جایگاه خاصی است به برکت غدیر و وجود نعمت ولایت است.

این مقام مسؤول با اشاره به برگزاری بهتر مراسمات در این دهه نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: در دهه ولایت امسال مسؤولان می بایست در پیاده سازی فرهنگ غدیر در جامعه تلاش شایانی نمایند.

بلادیان در ادامه تصریح کرد: نحوه مناسب در برخورد با ارباب رجوع از سوی مسؤولان، کمک به مستمندان و بینوایان نیز می تواند به نوعی می تواند احیای فرهنگ غدیر در جامعه تلقی گیرد.

وی به نامگذاری ایام مختلف در دهه ولایت اشاره کرد و ابراز داشت: مسؤولان و برگزار کنندگان مراسمات در نهادهای مختلف سعی کنند تا برنامه هایی را که قرار است در این دهه به اجرا در آورند متناسب با نام آن روز باشد.

ولایت در اسلام همانند قلب در انسان است

آیت الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان در این نشست ضمن تبریک به مناسبت روز دحوالارض و بیان مطالبی در رابطه با اثبات جدیت تبلیغ مسئله غدیر اذعان داشت: خداوند تبارک و تعالی با نزول آیه ای بر پیامبر اکرم(ص) اعلام ولایت امام علی(ع) به مردم جهان را تکامل دین اسلام برشمرد و عدم انجام این امر الهی را به منزله نقصان رسالت وی دانست.

وی در رابطه با اهمیت مسئله غدیر در آیات قرآن ابراز داشت: در هیچ مسئله ای از احکام الهی از جمله نماز و روزه خداوند متعال به پیامبر دستور تبلیغ آن را نداده جز در بحث غدیر و اعلام جانشینی امیرالمؤمنین به عنوان امام شیعیان پس از رسول خدا(ص) که این خود به تنهایی اهمیت مسئله ولایت را بازگو می کند.

عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: تنها مسئله ای که راویان بیش از پیش بر آن تأکید کرده و به بیان روایت از آن پرداخته اند مسئله جانشینی امام علی(ع) است چرا که ولایت در اسلام همانند قلب در وجود انسان است.

اعزام مبلغ اولویت کار سازمان تبلیغات در دهه ولایت است

در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمد حسین بلک، مدیرکل تبلیغات خوزستان با تشریح ویژه برنامه های این سازمان در دهه ولایت ابراز داشت: اعزام مبلغ در اولویت کار سازمان تبلیغات است و در این زمینه در نظر داریم تا در دهه ولایت از مبلغان و فضلای حوزه علمیه در اعزام به مناطق مختلف استان استفاده نماییم.

وی همچنین اجرای جشن در 1500 مسجد، هیئت و حسینیه و برگزاری 24 همایش علمی و کاربردی در استان را از دیگر برنامه های سازمان تبلیغات استان خوزستان در دهه ولایت برشمرد.

حجت الاسلام بلک در پایان سخنان خود به اجرای طرح بلاغ المبین در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در این طرح که در 4000روستای استان خوزستان برگزار می شود مبلغین با حضور در این مناطق به پاسخ شبهات روستاییان می پردازند.

نمایشگاه کتاب غدیر در خوزستان

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید علی میر محمدی، سرپرست اداره کل اوقاف خوزستان با اشاره به تلاش های این سازمان در راستای بهتر برگزار شدن جشن غدیر در استان اظهار داشت: اجرای برنامه های متنوع در امامزادگان از جمله برپایی محفل شبی با قرآن، راه اندازی ایستگاه صلواتی و برپایی نمایشگاه کتاب و عکس از جمله این برنامه ها می باشد.

وی در ادامه اجرای پنج جشن بزرگ در سراسر استان خوزستان و تهیه و توزیع پوستر و بروشور در راستای غدیر شناسی را از ویژه برنامه های اداره اوقاف در دهه ولایت عنوان کرد.

برگزاری جشنواره شعر فارسی و عربی

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تشریح برنامه های این اداره در دهه ولایت گفت: برپایی نمایشگاه کتاب، اجرای جشنواره شعر به زبان عربی و فارسی از مهم ترین برنامه این سازمان در دهه ولایت محسوب می شوند.

وی در ادامه مقاله نویسی پیرامون موضوع غدیر در مطبوعات، اجرای مراسمات مذهبی و فرهنگی متنوع در سراسر استان را نیز از دیگر برنامه های این سازمان برشمرد.

سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولی عصر (عج) استان خوزستان، در ادامه این نشست ضمن تأکید بر برگزاری با کیفیت مراسمات در دهه ولایت ابراز داشت: همزمان با عید غدیر در استان خوزستان جشن های باشکوهی از سوی پایگاه های مقاومت بسیج با حضور سخنرانان مختلف برگزار خواهد شد.

وی در پایان به برگزاری نمادین حرکت کاروان غدیر در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: این مراسم به صورت نمادین در هفت شهر ماهشهر، گتوند،‌ سوسنگرد، حمیدیه،‌ هویزه، کوت عبدالله و خرمشهر به اجرا در خواهد آمد.

توجه به روستاها در دهه ولایت

در پایان این مراسم دکتر سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان تأکید کرد: برپایی مراسمات دهه ولایت در سراسر استان به خصوص روستاها نیز باید به نحو احسن صورت پذیرد و تمامی مراسمات نباید در مرکز استان انجام شود.

وی در ادامه ابراز داشت: تزیین اتوبوس و تاکسی های شهری به علائم غدیر نیز تا حد زیادی می تواند در شناخت بیشتر مردم در این رابطه مؤثر باشد.

استاندار خوزستان در پایان خواستار ارسال گزارش عملکرد از سوی ادارات مربوط جهت هماهنگی هرچه بیشتر در اجرای مراسمات دهه ولایت شد.

گفتنی است، منصور کتانباف شهردار اهواز، فلاحی مدیرکل آموزش و پروش استان خوزستان و دیگر مسؤولان حاضر در جلسه در سخنانی جداگانه به بیان برنامه های پیش بینی شده و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود جهت برگزاری باشکوه دهه ولایت در استان خوزستان پرداختند./9464/پ202/ص
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
بسم الله الرحمن الرحیم
اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ بِحَقِّ
خدایا از تو درخواست کنم به حق
مُحَمَّدٍ نَبِیِّکَ وَعَلِىٍّ وَلِیِّکَ وَالشَّاْنِ وَالْقَدْرِ الَّذى خَصَصْتَهُما بِهِ دُونَ
محمد پیامبرت و به حق على ولى تو و بدان منزلت و مرتبه اى که بدان وسیله آن دو را از سایر مخلوق خود اختصاص دادى که
خَلْقِکَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَعَلِی وَاَنْ تَبْدَءَ بِهِما فى کُلِّ خَیْرٍ
درود فرستى بر محمد و على و از آنان شروع کنى در دادن هر خیرى
عاجِلٍ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ الاْئِمَّةِ الْقادَةِ وَالدُّعاةِ
که فورى است خدایا درود فرست بر محمد و آل محمد پیشوایان رهبر و خوانندگان بزرگ و
السّادَةِ وَالنُّجُومِ الزّاهِرَةِ وَالاْعْلامِ الْباهِرَةِ وَساسَةِ الْعِبادِ وَاَرْکانِ
سرور و ستارگان درخشان و نشانه هاى فروزان و تدبیرکنندگان کار بندگان و پایه هاى
الْبِلادِ وَالنّاقَةِ الْمُرْسَلَةِ وَالسَّفینَةِ النّاجِیَةِ الْجارِیَةِ فِى الْلُّجَجِ
جاهاى آباد و ناقه فرستاده شده و کشتى نجات که روان است در دریاهاى ژرف
الْغامِرَةِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ خُزّانِ عِلْمِکَ وَاَرْکانِ
پرآب
0
0