۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۱۵۷۰۳
خطیب جمعه کاظمین:

اتهام زنی علیه ایران رسوایی جدیدی برای آمریکا و آل سعود است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین اتهام دست داشتن ایران در ترور سفیر عربستان را رسوایی جدیدی برای آمریکا و آل سعود عنوان کرد.
شيخ جلال الدين صغير خطيب جمعه شهر مقدس كاظمين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، خطیب جمعه کاظمین در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد براثا برگزار شد سناریوی اتهام ترور سفیر عربستان از سوی ایران را رسوایی جدیدی برای آمریکا و عربستان توصیف کرد و گفت: باطل بودن سناریوی اتهام دست داشتن جمهوری اسلامی ایران در علمیات ترور بندر بن سلطان، سفیر عربستان در واشنگتن پیش از این آشکار شده بود، اما اعلام مرگ ولیعهد عربستان بلافاصله پس از حمله رسانه ای علیه ایران بر رسوایی این اتهام افزود.

وی افزود: ولیعهد عربستان مدتها در بستر بود و تنها بوسیله دستگاه ها و تجهیزات پزشکی نفس می کشید، مقامات سعودی در پی فرصتی برای اعلام مرگ وی بودند، ولی به دلیل تنش و شکاف هایی که در خاندان آل سعود وجود داشت نمی توانستند این خبر را اعلام کنند تا اینکه سناریوی ترور سفیر خود در آمریکا را نوشته و ایران را به دست داشتن در این عملیات متهم کردند و بدینوسیله ذهن ها را از ولیعهد دور ساخته و خبر مرگ وی را در آن شرایط رسانه ای علیه ایران اعلام کردند.

حجت الاسلام صغیر بر وجود اختلافات شدید داخلی در خاندان آل سعود تاکید کرد و اظهار داشت: خاندان آل سعود در وضعیت بحرانی قرار گرفته اند و اختلافات میان آنان تشدید شده است، این اختلافات سبب شد تا به رسوایی ترور سفیر خود روی آورند و جمهوری اسلامی ایران را عامل بحران های داخلی این کشور قمداد کنند.

خطیب جمعه کاظمین تصریح کرد: عملیات اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ دلیل روشن و آشکاری و به سرعت انجام گرفت و دولت های غربی و آمریکا و عربستان به شدت علیه ایران مووضع گرفتند، ولی این پرونده به رسوایی برای این کشورها مبدل شد.

وی همدستی آمریکا و عربستان در این پرونده را محکم ترین دلیل بی گناهی ایران عنوان کرد و ادامه داد: آمریکا اتهامی را علیه ایران جاری ساخت و عربستان نیز از این اقدام دفاع کرد، این در حالی است که عربستان و آمریکا متهمان اصلی هستند. این رسوایی که برای نجات از بحران انجام گرفته بود به گسترش و تعمیق بحران داخلی در عربستان منجر خواهد شد و خبرهایی جدیدی از شکاف در خاندان آل سعود در روزهای آینده به گوش می رسد.

شیخ جلال الدین صغیر از دستگیری جمع کثیری از عناصر حزب بعث ابراز خرسندی کرد و بیان داشت: دستگیری عناصر حزب بعث ضربه محکمی به این حزب بود و مقدمه ای برای رهایی عراق از حضور آمریکایی ها به شمار می آید. از دستگاه های امنیتی می خواهم تدابیری ویژه ای را جهت ریشه کن شدن تروریسم در این کشور برقرار کند.

خطیب جمعه کاظمین از عدم مجازات جنایتکاران توسط دستگاه قضایی به شدت انتقاد کرد و گفت: در حالی که نیروهای امنیتی و قهرمانان ارتش، پلیس، سازمان اطلاعات و وزارت کشور جان خود را برای نجات جان مردم به خطر می اندازند و تروریست ها را بازداشت می کنند، این جنایتکاران به راحتی در دادگاه ها تبرئه شده و خود را مظلوم معرفی می سازند.

وی حزب بعث را نجاستی پاک نشدنی خواند و تاکید کرد: حزب بعث نجاستی است که هیچ گاه پاک نخواهد شد و هیچ کس حق ندارد قشری از ملت را به این حزب که منفور همه شهروندان است منتسب کند./980/ب902/گ
ارسال نظرات