۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۱۵۷۴۵
با هدف مبارزه با اسلام هراسی؛

همایش بین‌المللی اسلام و اروپا در استرالیا برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بین‌المللی با عنوان اسلام و اروپا: فرهنگ، تاریخ و سیاست، 18 و 19 اسفند ماه امسال در دانشگاه ملی استرالیا در شهر کانبرا برگزار می‌شود.
مسلمانان استراليا
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از یورو اسلام، گروه مطالعات اسلامی و عربی دانشگاه ملی استرالیا، با هدف مبارزه با اسلام هراسی و انعکاس اسلام واقعی همایش بین‌المللی اسلام و اروپا را برگزار می کند.

در این همایش، جمعی از اساتید دانشگاه در رشته‌های مطالعات اسلامی و خاورمیانه، مطالعات اروپایی و همچنین محققان و کارشناسان علوم اسلامی و علوم اجتماعی از دانشگاه‌های مختلف جهان حضور خواهند داشت.

شایان ذکر است، موضوعاتی چون وضعیت اسلام و مسلمانان در اروپا، تأثیر اسلام بر تاریخ اروپا، تأثیر قیام های اخیر در خاورمیانه و هویت‌های فرهنگی و هنر از جمله مطالبی است که در این همایش دو روزه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، نتایج تحقیقات یک ساله در استرالیا که از سوی کمیسیون حقوق بشر این کشور انجام شده از تبعیض و بی‌اعتمادی نسبت به اقلیت های دینی به خصوص مسلمانان خبر می دهد.

براساس آخرین آمار ملی استرالیا که در سال 2006 گرفته شده مسیحیان 9/63 درصد از جامعه این کشور را تشکیل داده، بودائیان 1/2 درصد، مسلمانان 7/1 درصد، هندوها 7/0 درصد را به خود اختصاص داده اند./982/ب903/گ
ارسال نظرات