۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۱۶۸۹۶

پرورش تفکر قرآنی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «پرورش تفکر قرآنی» نوشته احمدرضا اخوت از سوی موسسه کتاب فردا منتشر شد.
پرورش تفكر قرآني



به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب پرورش تفکر قرآنی در چهارده درس تنظیم شده است. تحلیل مسائل و رخدادها، تحلیل پیچیدگی موضوعات، روش تحلیل یک موضوع، نقش معیارها در مدیریت تفکر، نحوه تأثیر تفکر صحیح در معیارها، نقش تصور و تصویرسازی در تفکر درس‏های اول تا پنجم این مجموعه را تشکیل می دهند.

در درس‏های ششم تا نهم، انواع تصورات، تقویت و کنترل تصورات، نقش جمع و گفتگو در تصحیح و تقویت تصورات، انواع ارتباط بین صورت های ذهنی بیان می شود. نویسنده در دروس دهم تا چهاردهم به تمایز بین گزاره ها، طبقه بندی گزاره‏های خبری، تحلیل گزاره‏های خبری، استدلال و روش های استدلال می پردازد.

تفکر آینه‏ای شفاف است که به قلب بینا زندگی می بخشد. این لغت و امکان اختصاصی نردبانی است که می تواند سیر در ملکوت را نصیب انسان کند. حال که استفاده از این نعمت ارزشمند برای همه ما حیاتی است و زندگی معنوی و حیات جاودان اخروی ما در گروه آن است لازم است برای بهره مندی از آن، تفکر و مهارت های آن را بهتر بشناسیم.

کتاب حاضر تلاشی است در فهم این موضوع که چگونه می‏توان تفکر کرد؟ تفکر صحیح وابسته به چه عناصری است؟ و چرا در پاره ای موارد تفکرات ما نتیجه بخش نیست؟ چگونه می توان قدرت تفکر خود را ارزیابی کرده و مهارت‏های خود را در این زمینه بالا برد؟

از آنجایی که غرض این کتاب، بالا بردن مهارت های تفکر خوانندگان بر مبنای آیات نورانی قرآن بوده، محتوای آن به صورت دروسی با تمرین های قرآنی ارائه شده است. این کتاب سومین اثر از مجموعه معارف قرآن و اهل بیت(ع) موسسه کتاب فردا است.

چاپ اول این پرورش تفکر قرآنی در سال 1390 در 184 صفحه، قطع وزیری و شمارگان 1000 نسخه با قیمت 3700 تومان به جامعه علمی و دینی کشور عرضه شده است./916/د102/ع

ارسال نظرات