۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۱۷۱۲۱

چند خبر کوتاه از شمال غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ اختتامیه نخستین جشنواره وبلاگ‌نویسی آیات و محفل انس با قرآن در اردبیل از مهم‌ترین اخبار کوتاه شمال غرب کشور است.
چند خبر کوتاه از شمال غرب کشور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: پس از ارسال فراخوان، نزدیک به یک‌هزار و 700 وبلاگ از ایران و کشورهایی چون امارات، افغانستان، پاکستان، تایلند، آذربایجان، آمریکا و آلمان در نخستین جشنواره بین‌المللی وبلاگ‌نویسی قرآنی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه از مجموع یک‌هزار و 680 وبلاگ، 985 وبلاگ برای ارزیابی فنی و محتوایی به مرحله داوری راه یافتند، گفت: از میان وبلاگ‌های ذکر شده در نهایت 47 وبلاگ در هشت بخش وبلاگ متنی شامل مقاله و پژوهش، داستان و شعر، احادیث، گزارش و خبر، خاطره‌نویسی، آموزش،‌تاویل، ‌تفسیر و تدبر و تلاوت و سه بخش فتوبلاگ، پادکست و ودکست و در قالب پنج زبان فارسی،‌ انگلیسی، ‌عربی، ‌ترکی آذری و ترکی استانبولی برگزیده شدند که در آیین اختتامیه معرفی شدند.

داننده اظهار داشت: این جشنواره با هدف تبیین اهمیت و گسترش فرهنگ وبلاگ‌نویسی در زمینه توسعه،‌ تبلیغ و ترویج معارف قرآن کریم همچنین ترغیب و تشویق قشر جوان و فرهیخته به استفاده بهتر از خدمات آنلاین و جهت‌دهی به آنها برگزار شده است.

گفتنی است، نخستین جشنواره بین‌المللی وبلاگ‌نویسی قرآنی در راستای برگزاری جشنواره‌های قرآنی منظومه آیات، ‌توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با همکاری مرکز توسعه، ‌ترویج فعالیت‌های قرآنی، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و استانداری آذربایجان‌شرقی سی‌ام آبان ماه جاری در تبریز به کار خود پایان می‌دهد.

اجرای بیش از 220 عنوان ویژه برنامه دهه ولایت در آذربایجان شرقی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: بیش از 220 عنوان ویژه برنامه دهه ولایت با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در سطح شهرستان های استان برگزار شد.

حجت الاسلام حمید عظیمی ادامه داد: اجرای برنامه هایی از قبیل برگزاری سخنرانی در مساجد مختلف شهرها و روستاها، برگزار ی گفتمان های دینی، مراسم تجلیل از سادات، شبهای شعر، مراسم مداحی در اماکن مذهبی، برگزاری جشن های مختلف از قربان تا غدیر، مسابقه حفظ قسمت هایی از نهج البلاغه و تجلیل از خانواده شهدای سادات از این جمله بود.

وی خاطر نشان کرد: این ایام فرصتی بود تا در تشریح ابعاد چرایی لزوم امر ولایت در جامعه اسلامی و ضرورت پیروی از ولایت فقیه در دوران غیبت کبری بپردازیم، در حقیقت ولایت عامل تحکیم و تثبیت دین خدا در زمین است و دینداری بدون التزام به آن موجب انحراف از مسیر واقعی اسلام و گرایش به فرقه های گوناگون و تفسیر به رای کلام خدا می شود.

رصد زمان و زمان شناسی از فاکتورهای مهم در تربیت است

حجت الاسلام مجتبی نظری‌ از استادان حوزه و دانشگاه در نشست قرآن و خانواده اظهار کرد: برای این‌که بتوانیم در دنیای امروز در تربیت فرزندان و در کل در تربیت جامعه موفق باشیم، باید زمان و زمان شناسی را در اولویت برنامه های خود قراردهیم.

حجت الاسلام نظری افزود: در دنیای امروز که دنیای رسانه حرف اول را زده و روز به روز در حال آشنایی با ابزار رسانه را برای متولیان تعلیم و تربیت ضروری می سازد.

وی با تاکید بر افزایش سواد رسانه‌ای فرزندان افزود: در دنیای کنونی درجه نفوذ رسانه در جوامع و تأثیرات آن به‌حدی است که آموزش رسانه، به ضرورتی اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده و مشاهده می کنیم کودکان و نوجوانان، از نظر نحوه استفاده از رسانه و تأثیرپذیری از آن بسیار راحت تر از والدین خود عمل می‌کنند.

حجت الاسلام نظری خاطرنشان کرد: در این میان ایجاد زمینه‌های شناخت و انگیزش لازم در کودکان و نوجوانان برای واکنش مناسب نسبت به محتوا و عملکرد رسانه ها و انتخاب موارد صحیح از بین آنها اهمیت دارد.

قرآن کتاب بیداری تمام امت‌های اسلامی است

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در مراسم محفل انس با قرآن در اردبیل افزود: فرهنگ و معارف قرآن کریم فرهنگ تعالی‌بخش و نجات‌دهنده انسان از گمراهی واقعی است و می‌تواند انسان را به سمت و سوی حقیقتی روشن و پایان‌ناپذیر سوق دهد.

وی جلال و عظمت قرآن کریم را ناشی از مفاهیم و مبانی مطرح شده در آن توصیف کرد و اظهار داشت: قرآن کریم امروز به کتاب بیداری تمام امت‌های اسلامی تبدیل شده که روح و حقیقت جاری در آن می‌تواند بشریت را سیراب کند.

حجت الاسلام ستوده با اشاره به ارتباط قرآن با ولایت و تمسک به احکام اسلامی گفت: قرآن کریم به مفاهیمی همچون امامت و ولایت اشاره می‌کند و از آن به عنوان ذخیره ارزشمند، نعمت بی‌پایان و بزرگ برای امت یاد می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تبیین روشن جایگاه ولایت و امامت جامعه را از قرآن کریم یک مسیر تعیین شده حتمی و قطعی یاد کرد و ادامه داد: قرآن کریم کتابی است که تمام مبانی آفرینش و تکمیل بشریت در آن یاد شده و بر تکامل آن تاکید شده است. /935/د101/س

ارسال نظرات