۰۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۱۷۵۹۸
استاد اخلاق حوزه علمیه تهران تأکید کرد؛

ضرورت بهره‌گیری آموزشی و درسی از مفاهیم قرآن

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای تهران با تأکید بر ضرورت نگرش علمی به مفاهیم قرآن، گفت: آیات قرآن کریم باید به عنوان متون درسی در خصوص اقتصاد، جامعه شناسی، هندسه و غیره تدریس شود.
مسابقات قران آيت الله قرهي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله روح الله قرهی، رییس حوزه علمیه حضرت مهدی(عج) تهران، صبح امروز در آیین اختتامیه بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان سراسر کشور در تالار صبای مشهد اظهار داشت: بایستی با نگاه جامعه شناسی، اجتماعی و رسیدن به خدا به قرآن بنگریم، هر مطلب علمی که بخواهیم در قرآن وجود دارد و نه تنها کلمات که هر حرفی از قرآن، علم است.

آیت‌الله قرهی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که می فرمایند زمانی خواهد آمد که معلوم می شود قرآن، همه اش علم است، ابراز داشت: به تعبیر شیخ بهایی، قرآن علم محض است چرا که از عالم محض صادر شده و نازل شده است تا ما را از علم الهی بهره‌مند سازد.

این استاد اخلاق حوزه علمیه تهران تأکید کرد: فراتر از قرائت قرآن، باید در همه زمینه های علمی در قرآن تدبر وتأمل شود.

وی خطاب به حافظان و قاریان قرآن بر رعایت تقوای الهی تأکید و تصریح کرد: باید دقت کنیم قران از ما چه انتظاری دارد همان را انجام دهیم، به تعبیر ملاصدرا و بسیاری از علما، تنها راه رسیدن به معارف ناب قرآنی، تهجد شبانه است.

آیت الله قرهی خاطرنشان کرد: در همایشی که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از سوی صهیونیست‌ها جهت حفظ پیمان کمپ دیوید برگزار شد، اندیشمندان یهود به این نتیجه رسیدند که باید قرآن را تحریف کنند تا این پیمان برقرار بماند از این رو در سال 1364 شمسی، 500 هزار جلد قرآن با تحریف آیات جهاد، دفاع و شهادت چاپ و منتشر کردند./930/پ202/س






ارسال نظرات