۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۱۸۲۴۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

امام حسین شاخصه معرفت الهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که امام حسین (ع) معرفت‌الله و شاخصه معرفت الهی است، گفت: هر کس حسینی شد راه خود را یافته و بر کشتی نجات می‌نشیند.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که پیام قیام سیدالشهداء(ع) منحصر به آن زمان نیست، بلکه این پـیام پـیامى جاوید و ابـدى است، گفت: آگاهی بخشی، هوشیار کردن انسان ها و از جهالت و سرگردانی درآوردن آنها، از عالی‎ترین اصول انسانی اهداف قیام امام حسین (ع) بود.

وی با بیان این که عاشورا، نمایش مجسم و عینی باورهای دینی و خصلت های انسانی، در دشوارترین لحظات زندگی است، افزود: عاشورا می آموزد که در سخت ترین حالت ها می توان پایبند به آموزه های دین و صفات انسانی بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: امام حسین کشتی نجات و چراغ راه انسان ها هستند و اگر جامعه بخواهد راه درست و سعادت را در پیش بگیرد، به یقین همان طور که پیامبر اکرم (ص) فرموده اند با تمسک و توسل به امام حسین(ع) این امر تحقق پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام یاری اظهار داشت: مکتب عاشورا، محل تربیت انسان‌هایی است که تنها از خدا می‌ترسند، چرا که شأن مسلمان واقعی آن است که جز بندگی خدا نکند و از هیچ چیز نهراسد و این معنا در کلام الهی نیز تصریح شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان اضافه کرد: هم اکنون استفاده نادرست از تکنولوژی‌های جدید موجب انحراف برخی از افراد از مسیر صحیح شده است، این در حالی‌است که حرکت در مسیر اهل بیت (ع) موجب سعادت انسان می شود چرا که فلسفه وجودی سید الشهدا(ع)، چراغ هدایت و کشتی نجات برای رهایی بشریت از فساد و تباهی است.

وی با بیان این که پیروی از مکتب امام حسین (ع) تنها راه نجات از ضلالت و گمراهی است، ادامه داد: عزاداری ها باید پیام رسان فرهنگ عاشورا باشد.

حجت الاسلام یاری با بیان این که جامعه امروز بشریت نیازمند انتقال ارزش‌های عاشورا و اهداف والای امام حسین (ع) است، اظهار داشت: هر موضوع و مسأله ای که ما را از یک عزادار واقعی بودن دور کند دشمن را به اهدافش نزدیک تر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان از ترس جهانی شدن اسلام به فکر تفرقه افکنی و ضربه زدن به جامعه مسلمانان به ویژه شیعیان هستند و از هیچ کاری در این خصوص کوتاهی نمی کنند.

حجت الاسلام یاری خاطرنشان کرد: نسل جوان ما باید آگاهانه در این شرایط حرکت کنند چرا که این انقلاب ثمره مجاهدت، جانفشانی و فداکاری شهدا و ایثارگران و دلسوزان نظام است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که امام حسین (ع) معرفت‌الله و شاخصه معرفت الهی است، گفت: هر کس حسینی شد راه خود را یافته و بر کشتی نجات می‌نشیند.

وی اضافه کرد: دشمنان اسلام به این مهم که امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا چراغ راه جهان اسلام است به خوبی واقف هستند و در همین راستا با تهدیدات نرم و برنامه ریزی توطئه های شوم سعی در منحرف کردن عزاداری ها و دوری مردم از فرهنگ عاشورایی دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان افزود: امروز ما خدمتگزار راهی هستیم که امام حسین (ع) خود و اهل بیتش را فدای آن کرد، بنابراین نباید با ناآگاهی، ترویج بدعت و خرافه ها مانع از تابش نور حسینی شویم./950/ت302/ص
ارسال نظرات