۰۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۱۹۷۲۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

‌عرصه ترویج خرافه در مجالس بانوان محدود شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که عده‌ای به دنبال بازارگرمی در مجالس مذهبی بانوان هستند، گفت: باید مقابله جدی با فعالیت بانوان مجلسی غیرآگاه صورت می گیرد، اعتقاد بر این است که باید با به کارگیری بانوان عالم و باسواد و حوزه‌دیده عرصه ترویج خرافه و بدعت ‌را تنگ کرد.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، امروز در نشست بررسی آسیب‌ها و نقاط قوت ویژه برنامه های ماه محرم و عملکرد روحانیان و مبلغات استان اظهار داشت: طرح ساماندهی بانوان مبلغ استان که از سال ها پیش آغاز شده بود، با نتایج بسیار مطلوبی همراه بوده است.

وی با بیان این‌که ظرفیت مناسبی برای فعالیت بانوان مبلغ حوزوی در استان وجود دارد، تصریح کرد: برای تحقق این مسأله مقابله جدی با فعالیت بانوان مجلسی غیرآگاه صورت می گیرد، اعتقاد بر این است که باید با به کارگیری بانوان عالم و باسواد و حوزه‌دیده عرصه ترویج خرافه و بدعت ‌را تنگ کرد.

حجت الاسلام عظیمی با بیان این‌که عده‌ای به دنبال بازارگرمی در مجالس مذهبی بانوان هستند، گفت: امروز فرق ضاله درصدد نفوذ به مجالس مذهبی بانوان هستند، متاسفانه عده ای به صورت غیرمجاز و بدون مجوز در مجالس دینی فعالیت می‌کنند، که باعث دامن زدن به خرافات می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر مقابله علمی با شبهه افکنان در مجالس مذهبی بانوان خاطر‌نشان کرد: سیره ائمه اطهار(ع) در مقابله با خرافه‌گرایان و بدعت‌گذاران در دین، بهترین شیوه برخورد با شبهه افکنان و ناآگاهان مبانی تشیع است.

وی در ادامه به بررسی نتایج گردهمایی روحانیت در آستانه ماه محرم، همایش مسؤولان هیأت‌های مذهبی ، کنگره شعر عاشورایی و اکیپ‌های نظارتی هیأت‌های حسینی پرداخت و یادآور شد: یکی از بزرگ‌ترین اهداف همایش روحانیت می‌تواند ایجاد ارتباط و تعامل فزاینده روحانیون با اداره کل تبلیغات اسلامی و نشان دهنده حضور روحانیت ‌در صحنه باشد.

حجت الاسلام عظیمی در پایان بر تداوم دوره‌های مختلف آموزشی ویژه مبلغان حوزوی تأکید کرد و افزود: باید به صورت تخصصی روحانیان را با مسائل روز آشنا کنیم و با کمیسیون بندی و مشخص‌کردن کارگروه‌ها برای آنان به صورت ویژه برنامه اجرا کنیم./935/پ202/س
ارسال نظرات