۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۱۹۸۰۳
حماسه عاشورایی(6) / عضو جبهه پایداری:

یادآوری ماجرای فتنه و حوادث پس از انتخابات 88 برای برخی خوشایند نیست

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این‌که یادآوری ماجرای فتنه و حوادث پس از انتخابات 88 برای برخی خوشایند نیست، گفت: یادم هست در زمانی که رهبر معظم انقلاب به قم تشریف آوردند، برخی نامه‌ای به ایشان نوشته بودند که دیگر اسمی از فتنه نیاورند و پیشنهادهایی مطرح شد که سخن و موضع‌گیری خاصی درباره جریان فتنه صورت نگیرد.
حجت الاسلام علي عباسي حجت الاسلام علي عباسي


حجت‌الاسلام علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با گرامیداشت یوم الله نهم دی‌ به بررسی نقش عوام و خواص در شرایط فتنه و رهایی از آن پرداخت و اظهار داشت: فتنه 88 یک رویداد مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که نیاز به تحلیل جدی دارد و نباید از کنار آن به سادگی گذشت.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا هنوز برخی افراد پس از روشنگری‌های مقام معظم رهبری و مشخص شدن ماهیت فتنه، اظهارنظر صریحی درباره جریان پس از انتخابات ندارند و به قولی مهر سکوت خود را نشکسته‌اند، گفت: وقتی صحنه‌ مردود شدن برای افراد پیش می‌آید، بهتر می‌بینند که درباره آن سخنی نگویند.

عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی العالمیه تصریح کرد: افرادی که در جریان فتنه سکوت کردند، چگونه می‌توانند عملکرد خود را توجیه کنند و حال این‌که می‌بینیم برخی توجیهاتی که پس از آن جریان گفته ‌شد، نه مورد پذیرش مردم قرار گرفت و نه حتی خود آنها را راضی کرد؛ لذا این افراد تمایل دارند این حرف‌ها اصلا مطرح نشود.

وی با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم، افزود: یادم هست آن زمان هم پیشنهادهایی مطرح شد که سخن و موضع‌گیری خاصی درباره جریان فتنه صورت نگیرد و حتی یادم هست برخی نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشته بودند که دیگر اسمی از فتنه نیاورند و خودم این نامه را دیدم؛ یادآوری آن حادثه برای این افراد اصلا خوشایند نیست.

حجت‌الاسلام عباسی ابراز داشت: نمی‌گویم دقیقا همان چیزی را که خود فتنه‌گرها می‌خواستند، مدنظر آقایان بود، اما به سبب کم بصیرتی و برخی به سبب خصلت‌های روحی نفسانی و کینه‌ها و گلایه‌‌هایی که از برخی اشخاص داشتند بدشان نمی‌آمد نظام دچار این مشکل شود تا بعدها بگویند اگر از ما حمایت می‌شد و ما در رأس کار بودیم، این اتفاق نمی‌افتاد.

وی برخی مسایل شخصی و بخشی هم تفکرات انحرافی را عامل این رفتارها دانست و گفت: فکر انحرافی سبب می‌شود تا افراد خطر اساسی که نظام را تهدید می‌کند، نبینند؛ مگر می‌شود کسی خود را سیاستمدار، تحلیل‌گر و صاحب‌نظر سیاسی بداند و ببیند در آن سوی میدان دشمنان نظام اسلامی یعنی آمریکا، اسرائیل، بهائیت، وهابیت، کمونیست‌ها و سلطنت‌طلب‌ها ایستاده‌اند و باز هم تردید کند و نداند حق و باطل کجاست.

این عضو جبهه پایداری با اشاره به ماجرای 16 آذر 89 ابراز داشت: پس از ماجرای 16 آذر در جایی نطقی صورت گرفت که نمی‌خواهم به آن اشاره کنم، اما ماهیت آن این بود که می‌خواستند اقدامات انجام شده را به نوعی تبرئه کنند و بگویند کار ضد انقلاب بوده است، در صورتی که خود آنها اطلاعیه داده و از این اقدام‌ها حمایت کرده بودند؛ مردم خداجوی ایران هم این اطلاعیه‌ها را خوانده بودند؛ این اقدام‌ها هیچ توجیهی ندارد و تاریخ را نمی‌توان فریب داد.

حوزه پس از قضایای 16 آذر به خروش آمد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش حوزه‌های علمیه در تبیین ماهیت جریان فتنه و بیداری مردم اشاره کرد و گفت: بدنه و بخش عمده‌ای از خواص حوزه‌های علمیه همواره در راه انقلاب اسلامی، همراه با امام‌(ره) و مقام معظم رهبری و پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کرده‌اند؛ حوزه کانون فکری انقلاب اسلامی است و انتظار از حوزه هم همین است.

حجت‌الاسلام عباسی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه همواره در دفاع از پدیده مبارک انقلاب اسلامی فداکاری‌ها کرده‌اند و از ابتدای نهضت در صحنه‌های مختلف پیشتازی خود را نشان داده‌اند، افزود: دشمن در سال‌های اخیر و در ماجرای فتنه دل به این مسأله خوش کرده بود که بتواند میان حداقل بخشی از خواص حوزه علمیه با نظام جدایی بی‌اندازد و این‌گونه القا کند که حوزه‌های علمیه یا بخشی از خواص در حوزه‌ها نسبت به نظام زاویه دارند و فاصله گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: حوزه‌های علمیه در آغاز فتنه مانند سایر مردم نسبت به ماجرا مدارا کردند، چراکه فکر می‌کردند مسؤولان به تکلیف خود عمل می‌کنند، اما بعد که معلوم شد اساس و مبنای حاکمیت اسلامی در خطر است، حوزه‌های علمیه به ویژه بدنه و بخشی از خواص حوزه‌ها جدی وارد صحنه شدند که نمونه آن را پس از قضایای 16 آذر و مسائلی که در تشییع جنازه آقای منتظری پیش آمد و زمینه‌هایی که مقدمه‌ای برای ماجرای نهم دی بود دیدیم؛ حوزه واقعا به خروش آمد.

عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی یادآور شد: بدنه حوزه خدمت مراجع رفتند، تسلیت گفتند و تقاضا کردند که حوزه نسبت به این قضایا به صورت جدی وارد شود و بزرگان هم براساس تشخیص خود ورود خوبی داشتند؛ البته در این زمینه برخی مانند حضرت آیت‌الله نوری همدانی که از ابتدا تا انتها آشکار و محکم در ماجرای پیشتاز بود، از ابتدا ورود بیشتری داشتند و بقیه علما هم با حضور خود کمک کردند تا این فتنه به نقطه پایان برسد. /920/ت302/ع

ارسال نظرات