۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۲:۱۰
کد خبر: ۱۲۲۱۶۲
مدرس روابط بین الملل دانشگاه تربیت معلم :

ایران به راحتی می تواند بازارهای جدید نفتی برای خود پیدا کند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل سابق کمیسیون ملی آیسسکو در ایران گفت: ایران به راحتی می تواند بازارهای مناسبی برای نفت خود پیدا کند و کشورهای آسیای شرقی نیز آمادگی خود را برای خرید نفت ایران اعلام کرده اند.
ایران به راحتی می تواند بازارهای جدید نفتی برای خود پیدا کند
غلامرضا کریمی، مدرس دانشگاه تربیت معلم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خصوص تحریم نفتی ایران توسط کشورهای اروپایی گفت: شروع این مسئله به ارائه گزارش مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص پرونده هسته ای ایران باز می گردد.

وی افزود: مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش خود، ایران را به عدم ارائه اطلاعات دقیق در خصوص پرونده هسته ای متهم کرد و این گزارش سبب افزایش موج تحریم ها بر علیه ایران شد و به تبع آن دولت آمریکا بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرد.

مدرس روابط بین الملل دانشگاه تربیت معلم اظهار کرد: در پی این مسئله اتحادیه اروپا تحریم بانک مرکزی و تحریم نفتی ایران را در دستور کار خود قرار داد، البته این تصمیم با توجه به مشکلات برخی از اعضای اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا و یونان با مشکلاتی مواجه شد.

دبیرکل سابق کمیسیون ملی آیسسکو در ایران تصریح کرد: البته با توجه به فشار لابی صهیونیسم، اتحادیه اروپا تحریم نفتی ایران را طی یک پروسه شش ماهه تصویب کرد، البته به ایران فرصت شش ماهه برای انجام مذاکرات جدی داده شده است.

مدرس روابط بین الملل دانشگاه تربیت معلم بیان کرد: این تحریم ها نمی تواند مشکلات حادی برای ایران ایجاد کند زیرا ایران تنها هجده درصد نفت خود را به کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادر می کند.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین اگر این تحریم ها در شش ماه آینده نیز انجام گیرد مشکل حادی برای ایران نداشته و ایران به راحتی می تواند بازارهای مناسبی برای نفت خود پیدا کند، این در حالی است که کشورهای آسیای شرقی نیز آمادگی خود را برای خرید نفت ایران اعلام کرده اند./955/ت302/ج
ارسال نظرات