۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۲۲۷۰۵
سرپرست اوقاف خوزستان:

نخبگان وضعیت فرهنگی جامعه را آسیب شناسی کنند

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اوقاف و امور خیریه خوزستان در جمع فعالان عرصه فرهنگی از نخبگان حوزه و دانشگاه خواست، مدل سازی فرهنگی بر اساس معیارهای اسلامی را تهیه و به جامعه ارائه دهند.
نخبگان ديروز و امروز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید علی میرمحمدی سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، روز گذشته در نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی حوزه و دانشگاه استان در سالن اجتماعات این اداره کل با اشاره به وضعیت بدحجابی در جامعه، بیان داشت: نخبگان و فعالان فرهنگی حوزه و دانشگاه باید مدل سازی کنند و برنامه های خود را برای ایجاد تحول در جامعه امروزی انجام دهند.

وی با اشاره به این که نخبگان فرهنگی باید وضعیت امروزی جامعه را آسیب شناسی کنند، گفت: مفاهیم قرآنی و دینی را با استفاده و تطبیق آن با علم روز به جوانان ارائه دهیم.

این مقام مسؤول با تأکید بر این که در برهه کنونی جوانان غربی بدنبال حقیقت اند و این حقیقت را در دین مبین اسلام یافتند، بیان داشت: متأسفانه برخی از جوانانی که از حقیقت و روح انقلاب اسلامی بی خبراند به سمت مدل های اروپایی پی بردند.

حجت الاسلام میرمحمدی خواهان حل کردن وضعیت بدحجابی جامعه توسط خواهران فعال در عرصه فرهنگی شد و افزود: انتظار ما از فعالان فرهنگی خواهران حوزه و دانشگاه ورود به عرصه عملی فعالیت های فرهنگی است که این کار با انجام برنامه ریزی ها و مدل سازی فعالیت ها انجام خواهد شد.

وی با اشاره به الگو برداری از مدل غربی در زندگی ها عنوان داشت: ساختار معماری ساختمان ها، محتوای داخلی خانه ها، غذاهای مدرن موجود در سطح شهرها، وضعیت پوشش برخی جوانان و نوجوانان و استفاده از ابزارهای غربی در برخی از نمایشگاه ها و سمینارها مصداق غرب زدگی در نحوه زندگی است.

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با تبریک هفته وحدت و دهه فجر، خاطر نشان ساخت: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به معنای تولدکشور بیدار کننده ملت های ظلم ستیز است.

وی هدف از تشکیل این چنین نشست های را بررسی تخصصی پیرامون مباحث فرهنگی دانست و بیان داشت: همگان موظفند در راستای حرکت به سمت جامعه امام زمانی(عج) تلاش کنند چرا که این امر در تعجیل فرج حضرت مهدی موعود(عج) موثر خواهد بود.

در پایان این نشست، فعالان فرهنگی حوزه و دانشگاه به بحث و گفتگو و همچنین ارائه پیشنهادات و نظرات خود پیرامون فعالیت های فرهنگی و قرآنی و کاروان های راهیان نور پرداختند./9463/پ202/ص
ارسال نظرات