۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۲۴۸۰۲

جشنواره تصویرگری قصص قرآن در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین جشنواره سراسری تصویرگری قصص قرآن کریم با معرفی و تجلیل برگزیدگان در تبریز به کار خود پایان داد.
يوسف پيامبر (ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، عصر امروز در اختتامیه نخستین جشنواره سراسری تصویرگری قصص قرآن کریم اظهار داشت: قرآن کریم با زلال حکمت و معرفتی که در چشمه‌سار آیاتش جاری است همواره اندیشه‌های سترگ، همت‌های والا و دلهای مشتاق را مجذوب خویش ساخته است.

وی خاطر نشان کرد: داستان های قرآنی، سوژه های ناب و پرمحتوایی را برای هنرمندان عرصه های مختلف جهت خلق آثار ماندگار فراهم می کند و آنان را به راست‌ترین و استوارترین راهها هدایت می‌کند.

داننده هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه، تبلیغ و ترویج معارف قرآن کریم و ترغیب و تشویق هنرمندان جوان و فرهیخته به پرداخت و تامل بیشتر در آیات قرآن کریم عنوان کرد و گفت: پس از ارسال فراخوان بیش از 500 اثر از 52 هنرمند از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از بررسی‌های اولیه آثار 42 هنرمند به بخش مسابقه راه یافتند.

بنا بر این گزارش، این جشنواره با موضوع داستان های قرآنی برگزار و تاکید بر خلاقیت و ذوق هنری در خلق بهتر و گویاتر تصاویر از زوایای گوناگون با استفاده از تکنیک های نوین از اهم ملاک های داوری در این جشنواره بود.

نخستین جشنواره سراسری تصویرسازی قصص قرآنی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی استان، انجمن هنرهای تجسمی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی برگزار شد.

گفتنی است، در اختتامیه این جشنواره سه اثر به عنوان آثار برتر، هشت اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی شد و از چهار هنرمندنیز تقدیر شد.

براساس رای هیات داوران نفرات برتر جشنواره محمدرضا صدیق از اردبیل به عنوان نفر اول، میثم اکبری از ساری به عنوان نفر دوم و بهناز عبدالله پور از تبریز به عنوان نفر سوم معرفی شدند.

شیرین قلی‌پور از اردبیل، حامد شهیر از تبریز، مرضیه ترابی از رشت، عادل برازنده از تبریز، مهسا طالع‌پسند از اصفهان، ابوالفضل بهرامی از ابهر، سامان احمدی از کرمانشاه و سیدمحمدموسوی پارسا از اهواز نیز به عنوان نفرات برگزیده شناخته شدند.

همچنین در این جشنواره همچنین از شهرام رضائی از اردبیل، حسین آسیوند از قم، مهتاب علی‌آباد" از تبریز و یوسف پیروز از نوشهر تقدیر شد./935/پ202/س
ارسال نظرات