۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۲۵۴۳۶
راهیان نور(43)؛

به کارگیری شیوه ارتباطی موثر در کاروان‌های راهیان نور ضروری است

خبرگزاری رسا ـ عضو موسسه سیره شهدا گفت: راهیان نور زمینه ساز مقابله جدی با جنگ نرم است از این رو به کارگیری شیوه ارتباطی موثر در کاروان‌های راهیان نور ضرورتی دوچندان دارد.
بازديد از مناطق جنگي


حجت‌الا سلام هادی حبیبی، از روحانیون رزمی تبلیغی دوران دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با روایان سیره شهدا بیان داشتند احساس می کنم شما یک خلائی را پر می‌کنید.

وی بیان داشت: در بین کارهای فرهنگی واقعا یکی از عرصه‌هایی که می‌شود برای جوانان امروز سازندگی دارد راهیان نور است که اثربخشی فروانی دارد.

این راوی سیره شهدا اظهار داشت: تنها رفتن افراد به این مناطق راهگشا نیست بلکه باید افرادی در این کاروان‌ها روایت‌گری کنند و یک سفر هدفدار باشد و یک راوی و روحانی کاروان را همراهی کند تا پیام‌رسانی و روایت‌گری به نیکی انجام شود.

این جانباز جنگ تحمیلی گفت: من بارها با این کاوران ها همراه شده‌ام و آثار عیان معنوی آن را دیده ام یعنی این سفرها خروجی بسیار خوب معنوی داشته است.

وی با بیان اینکه راهیان نور تجمعی از افراد آماده معارف فطری است، گفت: اگر روحانی از اوایل سفر تا پایان همراه کاروان باشد در واقع چند روز با کاروانیان زندگی کرده است و مردم می توانند با اخلاق عملی روحانی آشنا شوند.

این عضو موسسه سیره شهدا گفت: راهیان نور زمینه ساز تبلیغ چهره به چهره است البته روحانی باید هنر داشته باشد تا پرسش گری افراد را زنده کند و با این شیوه می تواند مشکلات را بشناسد و روایات و آیات را بیان کند و نمونه های عینی از شهدا مثال بزند.

وی بیان داشت: شیوه بنده این است که در این مواقع با بیان یک اصل اخلاقی از قرآن و حدیث، همچون نیکی به پدر و مادر، با توجه به حال و هوای معنوی بسیار تاثیرگذار مناطق جنگی از زندگی شهدا مثال عینی می آورم.

وی با اشاره به اینکه راویان باید هنر تبلیغ دین داشته باشند، گفت: امروز زندگی نامه شهدا به شکل‌های مناسب چاپ و منتشر شده است که این زندگی نامه ها می تواند راه گشای عینی برای جوانان باشد زیرا شهدا به نسل امروز نزدیک هستند و درک آن برای مخاطب ملموس است.

این روای سیره شهدا خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ ایثار و شهادت حرف های زیادی دارد و امروز فرهنگ مقاومت اسلامی در جهان شناخته شده است و نمادهای مجاهدان اسلامی همچون چفیه و سربند در جهان تقدیس می‌شود.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: رهبر مقام معظم رهبری سال‌ها پیش بحث جنگ فرهنگی را مطرح کردند و در سال های اخیر، از اصطلاح جنگ نرم استفاده می کنند که توجه به این خطرات، لزوم ساماندهی نیروهای انقلاب را در دفاع از ارزش های انقلاب نشان می دهد.

وی بیان داشت: ما از نظر نرم افزاری بسیار قوی هستیم و اگر بتوانیم این مطالب غنی را ساماندهی کنیم و به زبان روز ارائه دهیم، می توانیم در تمام دنیا یارگیری کنیم.

این جانیاز دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از جوانان که از فضای مجازی استفاده می‌کنند و این گروه روز به روز بیشتر می شوند به خطران جنگ نرم آگاه نیستند که در فضاهای کاروان‌های راهیان نور باید این مباحث برای جوانان تشریح شود. /909/ت302/ع

ارسال نظرات