۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۲۵۹۲۸
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

سوریه مرحله دشوار بحران را پشت سر گذاشته است

خبرگزاری رسا ـ شیخ نبیل قاووق با اشاره به اینکه سوریه، مرحله دشوار بحران را پشت سر گذاشته است، حمایت آمریکا از مخالفان سوری را نشانگر همسویی این حرکت با منافع صهیونیستی دانست.
شيخ نبيل قاووق
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق، نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسمی در منطقه بازوریه در شهر صور در جنوب لبنان، امید به تغییرات سوریه در پی بحران این کشور را نشانگر ناتوانی از رویارویی با مقاومت دانست و گفت: مقاومت علیرغم همه چالش ها و دگرگونی های منطقه، همچنان سرسخت ترین مانع در برابر طرح آمریکایی ـ صهیونیستی است.

حجت الاسلام قاووق با اشاره به ناکام ماندن امیدواری رییس جمهوران کشورهای بزرگ از جمله آمریکا و فرانسه به تمام شدن نزدیک مساله سوریه به سود آنها، گفت: سوریه توانست که مرحله دشوار بحران را پشت سر بگذارد و اکنون در حال خارج شدن از آن است.

وی پایداری امروز سوریه در برابر سلطه جویی آمریکایی و مداخله جویی خارجی و در پیش نهادن معادله های جدیدی برای منطقه و کل جهان را معادل با پایداری و استقامت مقاومت در جنگ تابستان 2006 در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی و شکست طرح خاورمیانه جدید دانست و گفت: این پایداری علت اصلی عقب نشینی از اهداف از پیش تعیین شده علیه سوریه بود.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان از هزینه شدن پول نفت اعراب در روزهای کنونی در تحریک و فتنه انگیزی رسانه ای علیه سوریه، گفت: کسانی که برای مسلح کردن مخالفان در سوریه آرام و قرار ندارند، چرا به جای هزینه کردن میلیاردها دلار برای تجزیه ارتش سوریه به فکر مجهز کردن مجاهدان فلسطین به تسلیحات نظامی نیستند و چرا فکری برای آبادسازی غزه که تجاوزگران صهیونیستی ویرانش کردند، نمی کنند.

وی هدف آنها را بهره بردای از جان و مال ملت سوریه در راستای اهداف آمریکایی ـ صهیونیستی دانست و افزود: وقتی می بینیم آمریکا پشتیبان مخالفان سوریه است و کلینتون، سخنگوی رسمی آنها شده است، باید موضع گیری های همه انقلاب ها و نیروها و شخصیت های عربی را مورد بازبینی قرار دهیم؛ چراکه وقتی آمریکا از حرکتی حمایت می کند به این معناست که آن حرکت در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی است.

این مقام برجسته حزب الله با تاکید بر اینکه حزب الله هرگز در کنار آمریکا و فرانسه و انگلیس در برابر سوریه نمی ایستد، گفت: تجربه درستی از موضع گیری را به ما نشان داده است و اهداف که در پشت حمله به سوریه قرار دارد به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی است./981/ب902/گ
ارسال نظرات