۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۲۷۶۳۵
آیت‌الله حسینی بوشهری:

مسؤولان با پرهیز از اقدامات حاشیه‌ای در صدد غلبه بر جنگ اقتصادی دشمن باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با دعوت مسؤولان به اتحاد و همدلی خواستار رسیدگی آنها به مشکلات مردم شد و گفت: مسوولان از اختلافات و کارهای حاشیه‌ای پرهیز کنند و به فکر غلبه بر جنگ اقتصادی دشمن باشند.
آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در شبستان امام خمینی(ره) کریمه اهل بیت، با بیان اینکه مجلس با طرح و اراده مشکلات مردم بویژه گرانی را حل کند، ابراز کرد: در بعد قانون گذاری مجلس با کارشناسی و دلسوزی قوانین جامعی را برای حل مشکلات مردم وضع کند.

امام جمعه قم  اضافه کرد: مردم مشکلات را تحمل می کنند و پای آرمان های نظام ایستاده اند، اما این امر سبب نشود تا مسؤولان در خدمت رسانی به مردم کوتاهی کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: مسؤولان از اختلافات و کارهای حاشیه‌ ای پرهیز کنند و با اتحاد و همدلی به فکر غلبه بر جنگ اقتصادی دشمن باشند.

وی در ادامه با محکوم کردن هتک حرمت قرآن کریم، این عمل را نشانه ضعف دشمنان دانست و گفت: دشمنان بدانند جامعه اسلامی با این اقدام محکم‌تر از همیشه در برابر آنها خواهند ایستاد و ذره‌ای از ارزش های اسلامی عقب نشینی نخواهند کرد، خداوند حافظ قرآن و وعده جهانی شدن اسلام حتمی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری، با اشاره با آغاز بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، خواستار رسیدگی به وضعیت فرهنگی نمایشگاه شد و عنوان کرد: با توجه به اینکه بزرگان و علمای دین از نمایشگاه دیدن می کنند مسؤولان به فکر بهبود وضعیت فرهنگی و دینی کردن این مکان باشند.

وی در ادامه با اشاره به هفته معلم و سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری، اهمیت علم و علم آموزی از دیدگاه اسلام را یادآور شد و گفت: پیامبر اکرم(ص) در طول رسالت خود در پی نجات جامعه از گمراهی و تباهی بودند، از این رو تعلیم و تربیت را در میان مردم محقق کردند.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: جامعه اگر به دانش و ادب اسلامی متخلق شود و فرهنگ عمومی خود را بر پایه علم و دانایی پی‌ریزی کند اقدامی جدی برای عدم گمراهی مردم انجام داده است.

امام جمعه قم یکی از اقدامات موثر پیامبر اعظم(ص) را واجب دانستن علم آموزی برای هر مسلمانی توصیف کرد و افزود: ایشان با فریضه کردن دانش برای آحاد مردم به اهمیت این امر از دیدگاه اسلام اشاره می‌کند و راه پیشرفت مسلمانان را در گرو علم آموزی می‌داند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایاتی، حکمت را گمشده مؤمن خواند و اظهار داشت: پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) بسیج شدند تا مردم را از گمراهی نجات دهند و به علم آموزی تشویق کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در پایان خاطرنشان کرد: اسلام از اینکه سطح علم و دانش در جامعه افزایش پیدا کند نگران نیست بلکه خود راهکارهای مناسبی را برای ترویج آن ارائه می کند و علم و دانش را تضمین کننده جامعه می‌داند./927/پ201/ج
ارسال نظرات