۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۲۷۸۲۹
آیت الله فیاض:

تا زمانی که اندیشه های صدام در مدارس تدریس می شود نمی توان آسوده خوابید

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف بر لزوم محو اندیشه های دیکتاتوری صدام از مدارس عراق تاکید کرد.
حضرت آيت الله شيخ اسحاق فياض از مراجع نجف
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شفقنا، جمعی از شهروندان عراقی با حضور در دفتر حضرت آیت الله شیخ اسحاق فیاض از مراجع تقلید نجف اشرف با وی که روز جمعه و پس از انجام عمل جراحی به عراق بازگشته بود، دیدار و گفت وگو کردند.

آیت الله فیاض در این دیدار گفت: بهشت در انتظار بندگان صالحی است که به دین تسمک یافته اند و مومنان باید به شدت از ترفند منافقین که بازگو کردن دین با زبان و دوری از آن با قلب است، دوری جویند.

این مرجع تقلید افزود: مسلمانان باید با دل و جان به خداوند متعال اعتقاد داشته باشند و این عقیده را با عمل نشان دهند.

وی جنایت های تروریستی را محکوم کرد و اظهار داشت: همه اقداماتی که تروریست ها انجام می دهند نظیر کشتار و خونریزی و انفجار، نمی تواند صاحبان عقیده راسخ را از حبل متین الهی دور سازد و این ارتباط با چنین جنایت هایی قطع نخواهد شد.

آیت الله فیاض در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اهتمام مسوولان در خدمت به ملت تاکید کرد و ادامه داد: مسوولان باید از غفلت بیدار شده و به ملتی که مصائب و دردهای بسیاری را چشیده است، توجه کنند و نیازهای ضروری برای زندگی را برای آنان فراهم سازند.

این مرجع تقلید همچنین با انتقاد از شیوه های آموزشی رایج در مدارس عراق، بیان داشت: شیوه های کنونی آموزش در مدارس کشور برگرفته از اندیشه های صدام است و تا زمانی که این شیوه ها در مدارس تدریس می شود نمی توان راحت بود و آسوده خوابید.

حاضران در این دیدار که برای اطمینان از سلامتی آیت الله فیاض در دفتر این مرجع تقلید حضور یافته بودند بر ایستادگی در کنار مراجع تقلید تاکید کرده و خاطر نشان ساختند که از دفاتر مراجع در برابر اقدامات تروریستی حمایت خواهند کرد.

گفتنی است حضرت آیت الله اسحاق فیاض پس از انجام عمل جراحی قلب در لندن، روز جمعه در میان استقبال علما و قشرهای مختلف مردم به عراق بازگشت./980/ب902/ک


ارسال نظرات