۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۱۲۸۱۰۵
بانوی کبریایی (3)؛ٰ

زن امانت خداوند در خانواده‌ است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: حضرت زهرا(س) نه تنها الگویی برای جامعه بلکه الگویی برای بشریت در تمام زمان‌ها محسوب می‌شود.
حضرت زهرا(س)


حجت الاسلام سیدغلامعباس موسوی، مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: زهرای اطهر(س) نوری است که هیچ گاه خاموش نخواهد شد و این نور در همه زمان‌ها قابل استفاده است.

وی افزود: شخصیتی که حضرت زهرا(س) برای انسان قائل شده و فلسفه‌ای را که برای عبادت و احکام و معارف تبیین کرده در هیچ زمانی کهنه‌شدنی نیست.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم حضرت زهرا را مصداقی از آیه «و لقد کان لکم فی رسول‌ الله اسوه حسنه» دانست و گفت: پیامبر(ص) فرمودند: «فاطمه بضعه منی»، پس می‌توان نتیجه گرفت که وقتی خود پیامبر(ص) الگو هستند، فاطمه زهرا(س) نیز الگو است.

وی با بیان این‌که حضرت زهرا(س) نه تنها الگویی برای جامعه بلکه الگویی برای بشریت است، تصریح کرد: رعایت عفاف و حجاب، برخورد با نامحرم، حضور در اجتماع، برخورد با دشمنان، دفاع از ولایت، زهد، قناعت، کار و تلاش، تقسیم اوقات زندگی و ... رفتارهای از زندگی فاطمه(س) است که زنان و مردان جامعه به عنوان سرمشق باید از آن بهره ببرند.

وی با اشاره به شخصیت زینب‌کبری(س) اظهار داشت: حضرت زینب(س)، دختر حضرت زهرا(س) در مجلس یزید چهره‌ی ظلم را افشا کرد و همچنین با حضور در صحنه کربلا باعث ماندگاری آن شد.

حجت الاسلام موسوی نقش اجتماعی حضرت زهرا(س) را در جامعه موثر دانست و گفت: روایات و مطالبی که از حضرت زهرا به ما رسیده، گویای این هستند که ایشان یک انسان اجتماعی بود، اما این‌که بگوییم زنان باید برای هر کاری و بدون رعایت حدود اسلامی وارد اجتماع شوند، سخن اشتباهی است.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران حضور اجتماعی زنان را در جامعه پررنگ کرد، افزود: حضور زنان در صحنه‌های انقلاب و جنگ، با رعایت حدود نمونه‌ای از به انجام رساندن نقش اجتماعی زنان بود.

وی با اشاره به اینکه غرب با از بین بردن خانواده رو به فروپاشی می‌رود، اما در اسلام بیشترین تأکید بر خانواده شده است، گفت: اسلام برای تمام شؤون خانواده نظر داده و برای هر کدام از اعضای خانواده حق‌ها و تکلیف‌هایی تعیین کرده که این موضوع حکایت از بااهمیت بودن خانواده در اسلام می‌کند و این توجه اسلام خالی از حکمت نیست.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: زن‌ها در نقش همسر و در نقش مادر، مشکلات و ناملایمت‌های بسیاری مانند تولد فرزند، تبیت فرزند و دوران طفولیت فرزند را تحمل کرده است و این کار اندکی نیست.

وی با بیان این‌که خداوند زن را به عنوان امانت در هر خانواده قرار داده که می‌تواند سرآغاز تحولات بزرگ باشد، تصریح کرد: باید قدردان و شکرگزار کسی باشیم که در خانه در طول سال با ایثار و فداکاری برای رشد و تربیت فرزند زمینه‌سازی می‌کند./914/ت302/ن

ارسال نظرات