۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۲۸۶۶۷
استاد حوزه علمیه نجف:

طرح الحاق بحرین به عربستان پروژه ای آمریکایی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه بحرین، طرح الحاق بحرین به عربستان را پروژه ای آمریکایی برای تجزیه کشورهای عربی عنوان کرد.
شيخ محمد سند از علماي شيعه بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ محمد سند از علمای شیعه بحرین و استاد حوزه علمیه بحرین در پیامی از طرح الحاق بحرین به عربستان به عنوان پروژه ای آمریکایی یاد کرد.

وی در این پیام با اشاره به نشانه های طرح الحاق بحرین به عربستان، تاکید کرد: طرح الحاق بحرین به عربستان نشان می دهد که آمریکا، انگلستان و عربستان در آرام ساختن اوضاع بحرین ناکام مانده و این کشور همچنان در دستان ملت قرار داشته و آل خلیفه به زودی مقبور خواهد شد.

آیت الله سند افزود: اوضاع در بحرین همچنان ناآرام بوده و پس از آنکه به منطقه شرقیه عربستان نیز سرایت کرده است، به سوی التهاب بیشتر گام برمی دارد.

استاد حوزه علمیه نجف هدف از الحاق بحرین به عربستان را تجزیه کشورهای عربی خواند و تصریح کرد: آمریکا با الحاق بحرین به عربستان می خواهد کشورهای عربی را در معرض تجزیه و تقسیم قرار دهد.

این عالم بحرینی با اشاره به عدم سکوت ملت بحرین در قبال این طرح، اظهار داشت: معارضان بحرینی و منطقه شرقیه عربستان با هم متحد خواهند شد تا بحرینی تاریخی را در حاشیه خلیج فارس تشکیل داده و از تسلط خاندان ها بر ثروت های منطقه جلوگیری کنند.

گفتنی است مقامات آل سعود که از سرنگونی نظام فاسد آل خلیفه و سرایت بیداری اسلامی و انقلاب های مردمی به کشور خود به شدت واهمه دارند، درصدد هستند بحرین را به عربستان ملحق سازند تا از سرنگونی آل خلیفه جلوگیری کنند.

درخواست عربستان برای الحاق بحرین در نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به نتیجه نرسید و مقرر شد این موضوع پس از بحث و بررسی های مجدد به رای گیری گذاشته شود.

علمای شیعه بحرین در اعتراض به این طرح با صدور بیانیه ای از شهروندان این کشور خواستند، روز جمعه، تظاهراتی با عنوان «لبیک یا وطنی» برگزار کنند./980/ب902/ک



ارسال نظرات