۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۲۹۹۴۹
روز گذشته رخ داد؛

تظاهرات ضدآمریکایی پاکستانی‌ها در اعتراض به بازگشایی مسیر تجهیزات ناتو به افغانستان

خبرگزاری رسا ـ هزاران فعال از احزاب مذهبی پاکستان در اعتراض به امکان بازگشایی مسیر تجهیزات ناتو به افغانستان، در سراسر این کشور راهپیمایی کردند.
تظاهرات پاکستان


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پرس تی وی راهپیمایی‌ اعتراض‌آمیز علیه ناتو و آمریکا که از سوی شورای دفاعی پاکستان متشکل از بیش از چهل حزب سیاسی و مذهبی و گروه‌های حقوق بشری سازمان دهی شده بود، روز گذشته در شهرهای مولتان، لاهور، ساهیوال و چندین شهر بزرگ دیگر برگزار شد.

معترضان خشمگین پرچم‌های ناتو و امریکا را بعد از مسدود کردن مسیر رفت و آمد در شرق مولتان به آتش کشیدند.

اسلام‌آباد نوامبر گذشته در پی حملات هوایی غیرقانونی امریکا که در اثر آن دست‌کم ۲۴ سرباز پاکستانی در نزدیکی مرز افغانستان کشته شدند، راه‌های پشتیبانی ناتو را مسدود کرد.

پاکستان همچنین در پی این حادثه، پایگاه هوایی نیروهای امریکایی در شمال غرب این کشور موسوم به پایگاه شمسی را تعطیل کرد.

به دنبال حملات پهپادهای امریکایی در مناطق قبیله‌ای شمال غرب پاکستان که به بهانه هدف قرار دادن شبه نظامیان، منجر به کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان شده است، احساسات ضد امریکایی در این کشور رو به افزایش است.

آمریکا با وجود اعتراض پی در پی مقامات دولتی پاکستان که خواستار پایان نقض حاکمیت این کشور هستند، همچنان از پهپادهای ترور خود برای حملات هوایی در داخل مناطق قبیله‎نشین مرزی پاکستان، استفاده می‎کند.

دولت آمریکا مدعی است در این حملات هوایی شبه نظامیان را هدف قرار می‌دهد، اما آمار تلفات حاکی از آن است که غیرنظامیان قربانیان اصلی این حملات هستند.

از سال ۲۰۰۱ هنگامی که پاکستان به اتحاد با امریکا و جنگ به اصطلاح با تروریست پیوست، بیشتر از ۳۵ هزار پاکستانی در اثر بمب گذاری و دیگر حملات جان خود را از دست داده‌اند. /902/د101/ک

ارسال نظرات