۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۳۰۱۵۵
حجت الاسلام ابوترابی تاکید کرد؛

ضرورت فعالیت نهادهای علمی قوی برای تبیین اندیشه سیاسی تشیع

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس نهم به ضرورت وجود نهادهای علمی قوی برای تحلیل و تبیین تفکر سیاسی تشییع اشاره کرد و افزود: امروز تفکر تشیع به یکی از مکاتب مهم سیاسی مطرح در جهان تبدیل شده است.
حجت الاسلام ابوترابي فرد، نايب رييس مجلس شوراي اسلامي حجت الاسلام ابوترابي نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی، نایب رییس مجلس نهم، شب گذشته در بازدید از مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) با بیان این‌که اندیشه سیاسی تشیع تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی برای توده مردم، جوامع علمی و روشنفکران فرامرزی آشنا نبود، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی تفکر سیاسی شیعه در جهان درخشید و همگان را متوجه خود کرد.

وی با تأکید بر این‌که با پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی تفکر سیاسی تشیع و انقلاب اسلامی از ثبات و بالندگی و رشد و شکوفایی بالاتری برخوردار شد، ابراز داشت: در برهه حساس کنونی جریان های سیاسی و نهضت‌های موجود در جهان اسلام بازگشت به مکتب اهل بیت را نوید می دهند.

نایب رییس مجلس نهم اضافه کرد: امروزه تفکر ولایت فقیه مصر را فتح کرد و مکتب سیاسی امام علی(ع) قدرت عراق را در دست گرفت و همچنین لبنان نیز در قبضه فرزندان امیرمؤمنان قرار گرفته است.

وی به ضرورت وجود نهادهای علمی قوی برای تحلیل و تبیین تفکر سیاسی تشییع اشاره کرد و افزود: امروز تفکر تشیع به یکی از مکاتب مهم سیاسی مطرح در جهان که در دانشگاه‌ها و مراکز علمی دنیا مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد، تبدیل شده است.

حجت الاسلام ابوترابی ادامه داد: مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین می تواند تبدیل به یکی از نهادهای پربار انقلاب اسلامی برای تحلیل و تبلیغ تفکر سیاسی تشیع شود و ابعاد مختلف مساله امامت و ولایت را واکاوری کند.

وی با بیان این‌که شیعیان به دلیل فعالیت های که در جهان دارند مورد هجوم قرار می گیرند، خاطرنشان ساخت: مکتب تشیع برای مقابله با این هجوم نیازمند پایگاه هایی با توانمندی بالا است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم تأکید کرد: این موضوع باید در اولویت کاری مؤسسه امیرالمؤمنین قرار گیرد و این نهاد علمی با تکیه بر مبانی معرفتی و سیاسی امیرالمؤمنان(ع) می‌تواند منشا فعالیت های خوبی باشد. 

گفتنی است، حجت الاسلام پیمان علی نژاد، قائم مقام مؤوسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) و ناصر سودانی نماینده مجلس و عضو هیئت مؤسس این مؤسسه به بیان گزارشی از هدف تأسیس و روند پیشرفت کمی و کیفی مؤوسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) پرداختند./9463/پ203/ج
ارسال نظرات