۰۲ تير ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۱۳۱۳۹۶
خطیب جمعه کاظمین:

سلب اعتماد از نخست وزیر سبب بروز معضلی پیچیده در عراق می‎شود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین از گروه های سیاسی خواست مساله سلب اعتماد از نخست وزیر را لغو کنند و اظهار داشت که سلب اعتماد از نوری المالکی سبب بروز معضلی پیچیده در کشور خواهد شد.
شيخ صغير


به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، خطیب جمعه کاظمین در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد براثا برگزار شد انفجار تروریستی در نزدیکی حرم امامین عسکریین (ع) در سامرا را محکوم کرد و گفت: دقایقی پیش انفجاری تروریستی علیه زائران بارگاه امامین عسکریین (ع) رخ داد، این جنایت ها از سوی دشمنان کینه توز اهل بیت (ع) و گسترش تیرهای فتنه به این روشن به هیچ وجه عجیب نیست.

وی افزود: این افراد کینه توز جنایت های بزرگ تری را مرتکب شده اند، اما شگفت آور اینست که دستگاه های امنیتی ضعیف و سست عمل کرده و اجازه می دهند که چنین انفجارهایی رخ دهند.

شیخ جلال الدین صغیر در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به ادامه بحران سیاسی در عراق، تصریح کرد: تفاوت چندانی در نزاع سیاسی طی این هفته و هفته گذشته صورت نگرفته است و تنها می توان از تلاش های سید عمار حکیم در زمینه تقویت پل های ارتباطی میان گروه های درگیر یاد کرد. تلاش های سید عمار حکیم نمی تواند به تنهایی گره گشا باشد و سایر دوستان نیز باید در این زمینه با وی همکاری کنند.

خطیب جمعه کاظمین نسبت به پیامدهای سلب اعتماد از نوری المالکی هشدار داد و تاکید کرد: گروه های سیاسی باید متوجه باشند که سلب اعتماد از نخست وزی سبب ورود کشور در معضلی پیچیده و سرنوشتی نامعلوم می شود و مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: از رهبران گروه های سیاسی می خواهم شجاعت به خرج داده و دور هم به مذاکره بپردازند، این دولت نتیجه توافق شما بود و روی برگردان از آن سبب بی اعتمادی مردم می شود بنابراین باید بر نقاط مشترک تاکید ورزید و اجازه ندهید کشور در وضعیت نامعلومی قرار بگیرد. مصالح عراق و مصالح نظام سیاسی از همه چیز بزرگ تر است و باید از اظهارات تنش زا خودداری کرد.

شیخ جلال الدین صغیر با اشاره به اینکه استیضاح نخست وزیر منجر به گشوده شدن پرونده های علیه سایر گروه های سیاسی می شود، اظهار داشت: مساله استیضاح نخست وزیر به هیچ وجه آسان نیست و با توجه به اینکه پرونده های فراوانی را می گشاید که نیازمند پاسخگویی است باید وقت زیادی به آن اختصاص داد، حتی اگر از نخست وزیر نیز سلب اعتماد شود مساله اعتراض گشوده خواهد شد و وقت زیادی تلف می شود.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی، مسوولان را به یادآوری مشکلات مردم فراخواند و خطاب به مسوولان گفت: آیا شما از وضعیت برق کشور که قول داده بودید بهبود فوق العاده ای در تابستان امسال حاصل شود، اما وضعیت اسفناک برق همچنان ادامه دارد، راضی هستید، جوانان بیکار هستند و کارگران نیز در پی لقمه نانی می گردند، کشاورزانی که به دلیل کمبود آب در حال ترک زمین های زراعی هستند ووضعیت امنیتی نیز که روز به روز در حال وخیم تر شدن است، همه این امور در حالی رخ می دهد که مسوولان درگیر اختلافات سیاسی هستند./980/ب911/ک


ارسال نظرات