۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۱۳۲۴۶۶
در عملیاتی خونین؛

شیخ نمر باقر آل نمر زخمی و دستگیر شد/ شیعیان عربستان دست به تظاهرات زدند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه عوامیه عربستان بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی آل سعود زخمی و به مکانی نامعلوم منتقل شد.
حمله به شيخ نمر و بازداشت وي حمله به شيخ نمر و بازداشت وي حمله به شيخ نمر و بازداشت وي حمله به شيخ نمر و بازداشت وي حمله به شيخ نمر و بازداشت وي حمله به شيخ نمر و بازداشت وي نمر باقر نمر خطيب جمعه عواميه عربستان

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای امنیتی آل سعود، ساعاتی پیش در عملیاتی خونین به شیخ نمر باقر آل نمر، خطیب جمعه عوامیه عربستان و یکی از روحانیون انقلابی برجسته این کشور تیراندازی کرده و او را در حالتی فجیع به مکان نامعلومی منتقل کردند.
 
محمد آل نمر، برادر علامه نمر باقر نمر در این باره گفت: تعدادی از نیروهای پلیس که در یکی از خیابان های عوامیه کمین کرده بودند، بعدازظهر امروز خودروی شیخ نمر باقر نمر که در حال بازگشت به منزل بود را محاصره و اقدام به تیراندازی به سوی وی کردند.
 
وی تاکید کرد به محض رسیدن به محل دستگیری خطیب جمعه عوامیه با خودروی گلوله باران شده وی مواجه شد.
 
منابع خبری عربستان نیز اظهار داشتند که ده ها تن از نیروهای امنیتی به سمت خودروی شیخ نمر تیراندازی کرده و بر اثر اصابت این گلوله ها به شدت زخمی شده است.
 
نیروهای امنیتی عربستان پس از گلوله باران کردن خودرو و زخمی کردن شدید شیخ نمر، وی را در حالتی زننده و در حالی که خون از وی جاری بود از ماشین بیرون کشیده و به مکان نامعلومی بردند.
 
شهروندان عوامیه و مناطق شیعه نشین عربستان پس از شنیدن این خبر به خیابان ها ریخته و تیراندازی و بازداشت خطیب جمعه عوامیه توسط نظامیان این کشور را به شدت محکوم کردند.
 
خبرها حاکی از ناآرامی وضعیت عربستان است و این اعتراضات در حال حاضر نیز در شهرهای شیعه نشین ادامه دارد و شهروندان سعودی بر لزوم آزادی فوری شیخ نمر باقر نمر تاکید می ورزند.
 

شیخ نمر از منتقدان سرسخت آل سعود است که همواره اقدامات امنیتی نیروهای سعودی علیه شیعیان و تبعیضهای اعمال شده علیه شهروندان را محکوم کرده است.

 

اخیرا شایعاتی در خصوص تصمیم مقامات سعودی برای بازداشت این روحانی مبارز پخش شده بود که وی در پاسخ به آن گفت: برای شهادت آماده ام./980/ب903/ک

 

ارسال نظرات