۲۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۳۲۶۳۷
نماینده مردم تهران خبر داد؛

بررسی عملکرد دستگاه‌ها درباره عفاف و حجاب در کمیسیون فرهنگی مجلس

خبرگزاری رسا ـ منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از توجه ویژه کمیسیون فرهنگی خانه ملت و بررسی عملکرد دستگاه های ذیربط در زمینه عفاف و حجاب در این کمسیون خبر داد.
بررسی عملکرد دستگاه‌ها درباره عفاف و حجاب در کمیسیون فرهنگی مجلس

لاله افتخاری، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ابراز نگرانی مراجع تقلید و علما از رواج بدحجابی در برخی از شهرهای کشور، درباره علل این ناهنجاری گفت: این مسأله منحصر در یک علت نیست و عوامل زیادی دارد و همان گونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند مهم‌ترین آنها تبلیغات دشمن یا همان ناتوی فرهنگی است.


وی افزود: این مسأله در حقیقیت در هر زمانی به نحوی بی‌پرده و مرموزانه دست خود را از آستین بیرون آورده و متعرض بانوان این مرز و بوم می‌شود، در زمان رضاخان به صورت کشف حجاب اجباری و در زمان حاضر به نحو دیگری تحت عنوان تجدد و مسائل دیگر از بانوان استفاده ابزاری می‌کند.


این نماینده مجلس درباره علل دیگر این پدیده ناگوار اظهار داشت: بخش دیگر معلول عدم اطلاع رسانی صحیح است، آن خانمی که نسبت به این امر توجه ندارد نمی‌داند در حال بازی کردن در زمین دشمن است، در حالی که بسیاری از بانوان ما در این زمینه وقتی متوجه فریب و نیرنگ دشمن می‌شوند کاملا این مسأله را کنار گذاشته و به آن پشت می‌کنند.


وی با بیان این‌که فرهنگ سازی دقیق در زمینه آثار مثبت رعایت حجاب و عفاف وهمچنین پیامدهای شوم بی توجهی به آن صورت نگرفته است، سلایق مختلف مسؤولان را علت دیگر این ناهنجاری دانست و گفت: برخوردهای سلیقه‌ای مسؤولان است باعث می‌شود که نسبت به قوانین موجود به صورت مقطعی برخورد کنند.


افتخاری بیان داشت: اکثر دستگاه‌ها نیز رسالت خود را در این زمینه به انجام نرسانده‌اند که این باعث شده چهره‌ای نامناسب از خانم‌های ما در چشم دیگران ترسیم و به دنبال آن موجبات نا امنی جامعه فراهم شود.


 وی گفت: نگاه مهمانان خارجی نیز در مورد بانوان بدحجاب منفی است، بانوان ما باید این مسأله را بدانند که این نحوه پوشش نامناسب و بعضا آرایش‌های نامطلوب حتی در نگاه غربی‌ها نیز مورد تضعیف قرار گرفته است.


افتخاری با اشاره به طرح ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی که از سوی نیروی انتظامی در راستای مقابله با بدحجابی اجرا‌ می‌شود، بیان داشت: نیروهای انتظامی زحمات زیادی کشیدند و اقدامات خوبی انجام داده‌اند، اما باید نسبت به این مسأله توجه بیشتری صورت گیرد.


وی با انتقاد از برخی نهادها که به بهانه کار فرهنگی مخالف هرگونه برخورد با مظاهر بدحجابی و فساد در جامعه هستند، ابراز داشت: به نظر می‌رسد بعضی از آنها می‌خواهند از مسؤولیت فرار و شانه کنند و با پشت کردن به این رسالت و نادیده گرفتن آن می‌خواهند صورت مسأله را پاک کنند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره مسؤولیت و وظیفه حوزه‌های علمیه و قشر روحانیت در این‌باره، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه به عنوان فرهنگ سازان و تدوین کنندگان سیاست‌های کلی فرهنگی کشور نقش بسیار حایز اهمیتی در کشور دارند و هدایت گری جامعه ماموریت آنان است.
 
افتخاری از توجه ویژه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نسبت به این مسأله خبر داد و گفت: بر این اساس دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید گزارش‌های خود را در این باره و علل عدم اجرای مصوبات قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کنند تا بتوانیم پیگیر مسائل باشیم. /908/ت303/ج

ارسال نظرات