۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۳
مؤسسه بوستان کتاب منتشر کرد؛

شواهد علمی ایمان به خدا از زبان دانشمندان در کتاب «زبان خدا»

خبرگزاری رسا ـ کتاب «زبان خدا» با محوریت موضوع شواهد علمی ایما ن به خدا از زبان دانشمندان به قلم فرانسیس س.کولینس و به ترجمه دکتر محمد تقی حلی ساز و مهندس محمدرضا حلی ساز به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.
شواهد علمی ایمان به خدا از زبان دانشمندان در کتاب «زبان خدا»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا کتاب زبان خدا که به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است شامل موضوع شواهد علمی ایمان به خدا از زبان دانشمندان است.
 کتاب حاضر، روایت موجز عقاید ایمانی و نحله های علمی مزمن و ذکر تضاد قدیمی است، اما بر موضوعی تأکید دارد که هم می تواند نقطه اشتراک عقاید باشد و هم کشف آن نقطه عطفی مشعشع در تاریخ علوم به شمار می رود و اعتقاد جهانی بر آن است که این کشف، در جهان امروز به همان اندازه کشف قاره امریکا در سال 1492 میلادی اهمیت دارد. این موضوع بسیار با اهمیت، کشف «ژنوم» انسان استکه واقعیتی تازه را بر سر راه ما قرار می دهد، که بهتر است از زبان مؤلف دانشمند کتاب که خود مجری طرح و به همراه هزاران همکار دیگر خود کاشف مجموعه ژن های انسان هم بوده است، بشنویم.
 دکتر کولینس از متخصصان پیشتاز ژنتیک در امریکاست و مدت مدیدی هم هدایت طرح ژنوم انسان را بر عهده داشت. وی در ابتدا لاأدری بود و هنگامی که دکترای شیمی گرفت دیگر به ملحدی تمام عیار تبدیل شده بود. اما وقتی وارد دانشکده پزشکی شد و قدرت حقیقی مذهب را در میان بیماران خود مشاهده کرد، کم کم دیدگاه او تغییر کرد. هر کس می خواهد بداند چگونه علم و ایمان می توانند با هم آشتی کنند، هر کس نگران است که علم جدید بر دین می تازد و هر کس به بحثی روشن در باب یک مسئله حیاتی روزگار ما علاقه مند است، باید این کتاب را بخواند.
 این کتاب در سه بخش و یک ضمیمه تألیف شده است.
بخش اول شکاف بین علم و ایمان که است که شامل دو فصل از کفر تا ایمان و جنگ عقاید است. بخش دوم پرسش های عظیم وجود انسان را مورد بحث قرار داده و شامل سه فصل مبدأ کائنات و زندگی روی زمین و کشف رموز کتاب خداوند است. بخش سوم در مورد ایمان به علم ـ ایمان به خدا بحث میکند و شامل بحث های آفرینش، گالیله و داروین، الحاد و لا أدری، اصالت خلقت، طراحی هوشمند، عقل کل حیات و ره پویان حقیقت است. در ضمیمه کتاب نیز از رویه اخلاقی علم و پزشکی؛ اخلاق زیست پزشکی، ژنتیک پزشکی، نقش دین در اخلاق زیست شناسی بحث می شود.
 گفتنی است کتاب «زبان خدا» به قلم فرانسیس س.کولینس در 268 صفحه، با شمارگان 1200 نسخه و به قیمت 5300 تومان به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است./969/ن602/ن