۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۳۳۸۶۳
حجت الاسلام و المسلمین قربانی:

تحریم‌ها مانع از عقب نشینی ملت ایران از آرمان‎های انقلاب نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه های نماز جمعه رشت گفت: تحریم ها نمی تواند باعث شود تا ملت ایران از آرمان های خود عقب بکشند.
نماينده ولي فقيه در گيلان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در خطبه نخست نماز جمعه رشت با اشاره به آیات و روایات اسلامی اظهار داشت: زکات علم، آموزش آن به دیگران، زکات داشتن مقام، شفاعت و  زکات چشم، پاکدامنی و عفت است.


امام جمعه رشت، زکات گوش را شنیدن پندها، حکمت ها و قرآن دانست و با بیان این که زکات بدن روزه داری است، افزود:
 روزه داری مایه سلامت بدن و ایجاد تقوا در انسان است.


خطیب نماز جمعه رشت در خطبه دوم نماز جمعه رشت با گرامیداشت اقامه نخستین نماز جمعه استان گیلان به امامت آیت الله لاکانی گفت: نماز جمعه عامل اتحاد در جامعه و آگاهی دهنده به مسلمانان در امور سیاسی و اجتماعی است.


نماینده مجلس خبرگان رهبری به اشاره به روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: سازمان فنی و حرفه ای و علم و حرفه را به هنرورزان آموزش می دهد.


حجت الاسلام و المسلمین قربانی به روز جهانی شیر مادر اشاره کرد و با بیان این که دنیای مادی این روزها مادری را از زنان گرفته است،
 اضافه کرد: پرورش یافتگان  مکتب اسلام بهترین غذا را برای کودک شیر مادر و بهترین نوع تربیت را تربیت توسط مهر مادر می دانند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام و سخنان ایشان در خصوص عبور موفقیت آمیز ملت ایران از تحریم‌ها اظهار داشت: تحریم ها نمی تواند باعث شود تا ملت ایران از آرمان های خود عقب بکشند.


خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص انتقاد از طرح به حداقل رساندن تولید مثل در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: فکر فرزند کمتر زندگی بهتر ایده درستی نیست.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه طرح حمایت مالی قطر و عربستان برای حمله رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کرد و گفت: قطر، عربستان و برخی کشورهای اروپایی برای از بین بردن مقاومت در منطقه از حمله رژیم اشغالگرقدس به سوریه حمایت می‌کنند.


حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که حکومت قطر 22 میلیارد دلار برای نابودی اسلام و مقاومت در منطقه هزینه می کند؛ اما به فکر مسلمانان میانمار، سومالی و کشورهای آفریقایی نیست، اظهار داشت: اسلام برخلاف تلاش دشمنان در حال جهانگیر شدن است.

 

امام جمعه رشت تأکید کرد: غرب نمی تواند بر اسلام غلبه کند، اما پادشاه اردن، عربستان، قطر و حکومت ترکیه پادوی غرب هستند و می خواهند اسلام را از بین ببرند./950/پ202/س

 

ارسال نظرات