۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۳۴۴۷۶
یکی از مراجع تقلید عراق:

سکوت در برابر کشتار مسلمانان میانمار جایز نیست

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف، سکوت در برابر جنایت کشتار مسلمانان در میانمار را جایز ندانست و بر لزوم تلاش همه مسلمانان برای متوقف ساختن این جنایت ها تاکید کرد.
حضرت آيت الله شيخ بشير نجفي پيام حضرت آيت الله نجفي درباره مسلمانان ميانمار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی کشتار مسلمانان در میانمار را به شدت محکوم کرد و همه مسلمانان را به تلاش برای متوقف ساختن این جنایت ها فراخواند.
 
حضرت آیت الله نجفی در این پیام تاکید کرد: قتل شنیع و هتک حرمت آشکار انسانیت و قوانین عدالت و حقوق بشر علیه مسلمانان میانمار بر هیچ کس پوشیده نیست، پس بر همه مسلمانان واجب است که بپاخیزند و به صورت یکپارچه از ادامه این کشتارها جلوگیری کنند.
 
وی افزود: سکوت در برابر آنچه در میانمار رخ می دهد غیرقابل قبول است و شرع حنیف نیز این سکوت را نمی پذیرد و تلاش برای متوقف ساختن این فاجعه و مطالبه حقوق مسلمانان و خون های محترمی که به صورت غیرشرعی جاری شده اند، واجب است.
 
این مرجع تقلید خاطر نشان ساخت: مسلمانان باید در مسیرهای قانونی که جهانیان به آن اذعان داشته و مجازاتی را برای جنایت کشتار جمعی اتخاذ کرده اند، برای محاکمه جنایتکاران استفاده کنند و اجازه ندارند از تلاش برای متوقف ساختن کشتار مسلمانان میانمار دریغ کنند.
 
آیت الله نجفی در پایان اظهار داشت: از خداوند متعال می خواهم خون و جان و مال مسلمانان را حفظ کند که همانا او حاجت ها را می شنود و برآورده می سازد./980/ب902/ک
 
 
ارسال نظرات