۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۳۶۳۹۵
همزمان با هفته دولت صورت می گیرد؛

افتتاح چند پروژه اداره اوقاف در خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: دو پروژه در مشهد و تربت حیدریه و پروژه طرح توسعه شبستان بقعه امامزاده فاضلمند(ع) شهرستان رشتخوار کلنگ زنی می شود.
سازمان اوقاف و امور خيريه
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، سید محمد فتحی، مسؤول روابط عمومی این اداره با توجه به فرا رسیدن هفته دولت اعلام کرد: سه پروژه عمرانی در سطح استان در موقوفات و اماکن متبرکه استان افتتاح و کلنگ زنی می شود.
وی گفت: هشت واحد مسکونی موقوفه بزاز در بلوار شهید کریمی مشهد با بودجه ای بالغ بر سه میلیارد و 500 میلیون ریال و آشپزخانه بقعه متبرکه بی بی حسنیه تربت حیریه با هزینه یک میلیارد و 200 میلیون ریال افتتاح می شود.
مسؤول روابط عمومی اوقاف خراسان رضوی عنوان کرد: طرح توسعه شبستان بقعه امامزاده فاضلمند(ع) نیز در ایام هفته دولت کلنگ زنی می شود و 80 میلیون ریال هزینه برای این طرح برآورد شده است که از محل اعتبارات استانی و درآمد بقعه تامین خواهد شد.
فتحی در پایان خاطرنشان کرد: این پروژه ها با حضور مسؤولان شهرستان ها و مسؤولان ادارات افتتاح خواهد شد.
 
مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) نیشابور به ارزش 8 میلیارد ریال وقف شد
مسؤول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همچنین از وقف خاص ابنیه و ساختمان های مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) به ارزش هشت میلیارد ریال خبر داد.
فتحی گفت: واقف خیراندیش ملک خود به مساحت 4000 مترمربع که دارای کاربری های مختلف می باشد را وقف خاص زائران بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) کرد.
وی اظهار داشت: شش نفر از معتمدین شهرستان و رئیس وقت اداره اوقاف نیشابور این وقف را به صورت هیات امنایی اداره خواهند کرد.
فتحی بخش های مختلف این وقف را برشمرد و افزود: مسجد، زینبیه، آشپزخانه و سرویس های بهداشتی، فضای سبز و آب نما قسمت های مختلف این وقف است و در طرح توسعه صحن جامع جوادالائمه به متراژ 1200 متر مربع با سازه فضایی جهت اجرای برنامه های فرهنگی، 40 باب استراحتگاه خانوادگی، سرویس بهداشتی، پمپ گاز و بنزین و فرشگاه تجاری جهت رفاه حال زائران ساخته خواهد شد.
وی عنوان کرد: مقنی واقف این مجتمع، عمل به سنت نبوی و سیره علوی و پذیرایی از زائران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) در ابعاد مختلف فرهنگی و روحی و روانی را از نیات خود برشمرد تا زائران بتوانند با آمادگی کامل تری به زیارت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شوند.
 اختتامیه طرح نشاط معنوی در نیشابور برگزار شد
مسؤول فرهنگی اداره اوقاف نیشابور اظهار داشت: اختتامیه طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه شهرستان برگزار شد.
محمدیان عنوان کرد: طرح نشاط معنوی در 14 بقعه متبرکه در شهرستان نیشابور برگزار می شد و تعداد 1270 نفر در مقاطع مختلف تحصیلی و 150 نفر بزرگسال در این طرح شرکت داشتند.
 مسؤول فرهنگی اداره اوقاف نیشابور تصریح کرد: دانش آموزان دو مقطع ابتدایی و راهنمایی شرکت داشتند و هر روز 53 کلاس طرح نشاط معنوی در سطح بقاع متبرکه شهرستان برگزار می شد.
وی گفت: در مراسم اختتامیه که با حضور دانش آموزان و والدین برگزار شد دانش آموزان از خیمه فرهنگی مهمان خدا در بقعه متبرکه امامزاده محروق(ع) بازدید کردند.
محمدیان در پایان اظهار داشت: از کلیه مبلغان طرح و اساتیدی که در این طرح شرکت داشتند تقدیر شد و به دانش آموزان برتر هدایایی اهدا شد./930/د101/ب
ارسال نظرات