۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۳۶۶۶۷
قائم مقام وزیر خارجه مصر:

ایران پرچمدار موفق جنبش عدم تعهد است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام وزیر خارجه مصر ضمن تحویل ریاست نشست وزیران جنبش عدم تعهد به ایران گفت: ما مطمئن هستیم در حال حاضر که ریاست این جنبش به ایران واگذار می شود ایران پرچم جنبش را به خوبی حمل کرده و موفقیت این جنبش را ادامه خواهد داد.
ایران پرچمدار موفق جنبش عدم تعهد است

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نمنا، رمزی عزالدین رمزی قائم مقام وزیر خارجه مصر، در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد، در ابتدای سخنان خود حادثه زلزله اخیر را به مردم و دولت ایران تسلیت گفته و از دولت ایران به دلیل برگزاری منظم اجلاس قدردانی نمود.

 

وی اظهار داشت شعار اجلاس "صلح پایدار در سایه مدیریت مشترک جهانی" نشانگر این مطلب است که جنبش به دنبال یک مدیریت مشترک جهانی در گرو همکاری تمام دولت ها می باشد .

 

قائم مقام وزیر خارجه مصر در ادامه افزود: مسئله فلسطین در قلب جنبش عدم تعهد قرار داشته و امیدواریم فلسطین بتواند دولت مستقل خود را به پایتختی بیت المقدس تشکیل دهد.

 

رمزی عزالدین رمزی گفت: مصر ریاست جنبش عدم تعهد را با امانت داری به دست گرفت و ما مطمئن هستیم که در حال حاضر که ریاست این جنبش به ایران واگذار می شود ایران پرچم این جنبش را به خوبی حمل کرده  و با موفقیت آن را ادامه خواهد داد.

 

وی از آقای آخوند زاده به دلیل اینکه توانست با موفقیت سند نهایی را بررسی و نهایی نماید تشکر و قدردانی کرده  و در ادامه افزود: امیدواریم در سراسیر دنیا شاهد صلح دائم باشیم و شعار جنبش توسط اعضا آن محقق شود.

 

رمزی عزالدین رمزی افزود: برای صلح دائم باید به جوانب اقتصادی و سیاسی اجتماعی پرداخته شود تا بتوانیم چشم اندازی که ملت ها انتظار آن را دارند محقق کنیم.

 

قائم مقام وزیر خارجه مصر در ادامه گفت: با تحقق صلح و اتخاذ راه های درست می توان مدیریت جهانی را انجام داد .

 

وی با اشاره به نقش مجامع بین المللی در مدیریت جهانی تصریح کرد : مجامع بین الملل باید دموکراتیک تر وجهان شمول تر باشند و سازمان ملل باید قائده تعامل سیاسی گسترده تری را اتخاذ کند.

 

قائم مقام وزیر خارجه مصر افزود: بر خلاف تلاش برخی برای حفظ ساز و کارهای تصمیم‌گیری بین‌المللی این جنبش باید نقش موثرتری برای تحول بخشیدن به سازمان ملل داشته باشد و در ارتباط با مدیریت مشترک جهانی فعال‌تر عمل کند. باید توسعه و تنوع بخشیدن به نهادهای جهانی و منطقه‌ای از جمله نهادهای مشورتی را به طور جدی پیگیری کرد. باید در چنین محفل‌هایی منافع جنبش حفظ شود و به کشورهایی که از بحران‌ها بیشتر ضرر کرده‌اند کمک بیشتری شود.

 

وی در پایان ضمن واگذاری ریاست جنبش عدم تعهد به جمهوری اسلامی ایران گفت هم اکنون ریاست جلسه را به آقای صالحی می سپارم و امیدوارم ایشان در وضعیت کنونی جهان در مدیریت این جنبش موفق باشند./994/د102/ک

ارسال نظرات