۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۳۸۰۶۷
به دلیل قطع روابط دیپلماتیک با ایران؛

شیمون پرز از دولت کانادا تشکر کرد/ نتانیاهو کانادا را رهبر واقعی مخالفان ایران خواند

خبرگزاری رسا ـ رییس رژیم صهیونیستی با تشکر از دولت کانادا برای تعطیلی سفارت این کشور در تهران از دیگر کشورها خواست این اقدام را انجام دهند.

شيمون پرز

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی اقدام خصمانه دولت کانادا برای تعطیلی سفارت این کشور در تهران، شیمون پرز، رییس رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد که اتاوا بار دیگر ثابت کرد که اخلاق گرایی مهم تر از عمل گرایی است.

 

شیمون پرز با تشکر ویژه از استفان هارپر، نخست وزیر کانادا به خاطر قطع روابط دیپلماتیک این کشور با ایران گفت: کشورهای دیگر نیز کانادا را به عنوان الگوی اخلاقی در نظر بگیرند و از رویه این کشور پیروی کنند.

 

در بیانیه پرز آمده است: کانادا با این اقدام خود ثابت کرد که سیاست باید منعکس کننده اصول و ارزش ها باشد.

رییس رژیم صهیونیستی همچنین این فرصت را غنیمت شمرد و بار دیگر ادعا کردکه ایران سرمنشا تروریسم جهانی و نقض کننده حقوق بشر است.

 

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با تقدیر از این اقدام غیرمعقول دولت کانادا مدعی شد: چنین اقداماتی به معنی ارسال پیامی به ایران برای توقف برنامه هسته ای این کشور است.

وی که در نشست هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی سخن می گفت افزود: اقدام کانادا در قطع روابطش با ایران باید از سوی دیگر سرسپردگان این این دولت پیروی شود.
 
نتانیاهو اظهار داشت : می خواهم به نخست وزیر کانادا "استفن هارپر" به خاطر این اقدام شجاعانه تبریک بگویم و چنین اقدامی نشان دهنده رهبری واقعی کانادا در جمع مخالفان ایران است.

 
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه با تکرار ادعاهای واهی این رژیم درباره ایران از وحشت تل آویو از دستیابی ایران به فناوری صلح آمیز هسته ای پرده برداشت.

لازم به ذکر است، اقدامات دولت کانادا برگرفته و دیکته مقامات صهیونیستی است به طوریکه کارشناسان سیاسی بنیامین نتانیاهو را در حقیقت وزیر امور خارجه کانادا می گویند. /982/ب903/ک

 

 

ارسال نظرات