۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۳۸۲۰۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

بنیان فکری امام صادق راهنمای پیروان حقیقت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که بنیان فکری که امام صادق (ع) پایه گذاری کردند تا به امروز راهنمای پیروان حقیقت بوده و است، تصریح کرد: نهضت عظیم علمی آن امام همام شیعه جعفری را به وجود آورد.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين

 

حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) با اشاره به این که امامت ایشان همزمان با سال‌های پایانی حکومت بنی امیه و سال‌های آغازین حکومت بنی عباس بود، گفت: به دلیل شرایط ویژه ای که در آن زمان حاکم بود حضرت به نحو شایسته و حساب شده ای از فرصت ها استفاده و در جهت تشکیل دانشگاهی فراگیر اقدام کردند.

 

وی دوران امام صادق (ع) را زمان جنبش فرهنگی وفکری و برخورد فرقه ها و مذاهب گوناگون در جهان اسلام دانست و افزود: شرایط حاکم برآن دوران فرصت مناسبی را برای آن امام فراهم کرد تا زمینه نشر و گسترش اسلام ناب را به خوبی فراهم کند.

 

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که فقه شیعه بر روایات به‌جای مانده از امام صادق (ع) مبتنی ا‌ست، ادامه داد: به همین جهت مکتب فقهی شیعیان دوازده امامی را مذهب جعفری نیز می‌نامند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که امام صادق (ع) در دوران امامت‌شان به عنوان مرجع بزرگ و منبع قوی علمی و معنوی در جهان اسلام مطرح و دارای چهارهزار شاگرد بودند، گفت: بسیاری از علمای اسلام و سایر مذاهب و ادیان نیز امام صادق (ع) را به عنوان یک عالم و دانشمند برجسته قبول داشتند.

 

وی با بیان این که امام صادق (ع) علاوه بر فقه، اعتقادات و اخلاق بلکه در شاخه‌های گوناگون علوم به تربیت شاگردان و محدثان و عالمان پرداختند، ادامه داد: پاسخگویی به شبهاتی که در آن دوران رواج داشت نیز یکی دیگر از اقدامات مهم آن حضرت در مقابله با بدعت ها بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با تأکید براین که امام صادق (ع) مهم ترین دانشگاه جهان اسلام را به شکلی فراگیری در آن دوران پایه گذاری کردند، افزود: این دانشگاه عظیم دینی امروز به عنوان مهم ترین پایگاه نشر و گسترش اسلام ناب شیعی در دنیا نقش آفرینی می کند.

 

حجت الاسلام نعمت الهی به خطر برخی افکار منحرف در دوران امامت امام صادق (ع) اشاره کرد و با بیان این که برخی گروه های فکری انحرافی جریان های خطرناکی را درباره شأن اهل بیت(ع) به وجود آورده بودند، گفت: مبارزه علمی در برابر این جریان های منحرف یکی از مهم ترین کارکردهای آن امام همام برای بقای دین و مکتب تشیع بود.

 

وی با بیان این که جریان های انحرافی همواره در پی انحراف در اعتقادات دینی مردم بوده و هستند، تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) در آن دوران و علما و بزرگان دینی نیز امروز با شناسایی این جریان های انحرافی خطر آنها را به مردم معرفی می کنند.

 

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که نقش امام صادق (ع)در تاریخ شیعه، به لحاظ رسالت علمی که از سوی ایشان به انجام رسید بسیار عظیم است، گفت: جهاد علمی آن امام همام امروز به عظمت شیعه منجر شده است.

 

وی با اشاره به این که بنیان فکری که امام صادق (ع) پایه گذاری کردند تا به امروز راهنمای پیروان حقیقت بوده و است، تصریح کرد: نهضت عظیم علمی آن امام همام  شیعه جعفری را به وجود آورد./950/پ202/ب

ارسال نظرات