۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۳۹۱۱۶

سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران گلستان با برگزاری همایش حضور آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بازگشایی مدارس علمیه خواهران استان گلستان با برگزاری همایش حضور و با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان برگزار شد.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی امام جمعه گرگان در مراسم مراسم بازگشایی مدارس علمیه خواهران استان گلستان اساس کار حوزه‌های علمیه خواهران را فراگیری«علم الله» دانست و اظهار کرد: شناخت استعدادهای وجودی به تنهایی کافی نیست و باید علم، با تأکید بر شناخت و رسیدن به خدا باشد.
وی با بیان اینکه طلبه از ابتدا باید بداند که علم او علم لله است، افزود: طلاب باید راهی را بپیمایند که آنها را به این مقصد می‌رساند.
امام جمعه گرگان ابتدای این راه را مربوط به علم فقه دانست و اضافه کرد: این علم علمی است که وظیفه ما را در قبال خدا مشخص می‌کند و معلوم می‌کند که چه باید بکنیم و چه باید نکنیم.
وی با بیان اینکه در اسلام علم به عالم غیب و علم به عالم شهود ارزشمند تلقی می‌شود، ادامه داد: خداوند برای رسیدن به این علوم زمینه را فراهم کرده است.
آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه خداوند روح و خمیره وجودی انسان را جستجوگر و طالب علم آفریده است، افزود: اسلام انسان‌ها را به تحصیل علم ترغیب کرده است./997/د103/ن
ارسال نظرات