۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۳۹۱۶۸
نماینده ولی فقیه در گیلان:

تقویت حوزه های علمیه مانع از ورود اندیشه های انحرافی در جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان فعالیت های دینی و علمی حوزه های علمیه را مانع از گسترش اندیشه های انحرافی و بدعت ها در جامعه دانست و تصریح کرد: حوزه و روحانیت همواره همچون سدی مستحکم در برابر شبهه افکنی های دشمنان اسلام شیعی بوده اند.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، روز گذشته در دیدار با مدیران مدارس علمیه خواهران استان با اشاره به نقش خواهران طلبه در جامعه اسلامی، گفت: طلاب خواهر در شرایط کنونی رسالت سنگین تری در ترویج ارزش های اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بر عهده دارند.


وی بر ضرورت تقویت مدارس علمیه در مناطق مختلف استان تأکید کرد و افزود: گسترش مراکز حوزوی به ویژه مدارس علمیه خواهران در کشور زمینه رشد مناسب مبانی دینی در کشور را فراهم خواهد آورد.


نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری حوزه های علمیه را حافظ و پشتیبان ارزش های دینی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: حوزه علمیه در تاریخ پر فراز و نشیب شیعه همواره مورد توجه بدخواهان اسلام ناب بوده است.


حجت الاسلام والمسلمین قربانی فعالیت های دینی و علمی حوزه های علمیه را مانع از گسترش اندیشه های انحرافی و بدعت ها در جامعه دانست و تصریح کرد: حوزه و روحانیت همواره همچون سدی مستحکم در برابر شبهه افکنی های دشمنان اسلام شیعی بوده اند.


امام جمعه رشت در ادامه سخنان خود بر حضور مستمر خواهران طلبه در مجامع اجتماعی تأکید کرد و گفت: حضور فارغ التحصیلان حوزوی در مدارس و دانشگان ها می تواند موجب رشد و بالندگی ارزش های ناب اسلامی در بخش های مختلف جامعه شود.


نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تأثیر خواهران طلبه بر رشد و تربیت فرزندان بسیار مهم است، ادامه داد: حضور مستمر خواهران طلبه در مدارس و تقویت ارتباط با دانش آموزان می تواند مانع از ورود تفکرات غربی در میان نسل جوان ما به ویژه دختران جوان شود.


وی درادامه سخنان خود به ساخت بزرگترین حوزه علمیه در سطح خاورمیانه در رشت اشاره کرد و گفت: با اتمام عملیات ساخت حوزه علمیه امیرالمؤمنین رشد دروس خارج، فلسفه و عرفان همانند حوزه های علمیه قم، مشهد و اصفهان دراین حوزه راه اندازی خواهد شد.


نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش پایانی سخنان خود با تبریک میلاد حضرت معصومه (س) این بانوی نمونه و ارزشمند اسلام را بهترین الگو برای دختران جوان و پاکدامن ایران اسلامی دانست.
 
حجت الاسلام حسین انصاری، مدیرحوزه علمیه خواهران گیلان نیز دراین دیدار با اشاره به تحصیل حدود 500 طلبه خواهر در مدارس علمیه خواهران استان در سال گذشته، گفت: امسال نیز 220 طلبه جدید فعالیت علمی خود را در مدارس علمیه خواهران استان آغاز کردند./950/پ202/ب

ارسال نظرات