۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۴۲۱۸۷
مدیر کل ارشاد اسلامی مازندران:

ایجاد موج نهج البلاغه‌شناسی راه جهانی‎سازی فرهنگ علوی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مهم ترین رسالت امروز شیعه در معرفی حضرت علی(ع) به دنیا را ایجاد موج نهج البلاغه شناسی در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: نهج‌البلاغه فوق کلام مخلوق و ذیل کلام خالق است و این کلام شریف در بین این دو قرار گرفته است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در جمع مدیران کانون های مساجد استان گفت: نهج‌البلاغه، پس از قرآن کریم به عنوان گرانقدرترین منابع اسلام به شمار می‌آید که شامل مجموعه‌ای از دستور‌العمل‌هایی چون سیاست و حکومت، کلامی، فلسفی و اعتقادی، اقتصادی، جامعه‌شناسی و غیره می شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی از برگزاری دوره آموزش عمومی نهج البلاغه در 18 آبان امسال در کانون تخصصی عترت مازندران خبر داد و ابراز کرد: کتاب نهج‌البلاغه دریایی است که هر قسمت آن بسیار مهم است و باید به اندازه فکرمان از آن استفاده کنیم و به دنیا نشان دهیم که اسلام و تشیع از چه نعمت بزرگی بهر‌ه‌مند است.

 

وی ادامه داد: در خطبه‌ها و نامه‌هایی که ایشان، خطاب به والیان و فرماندهان ایراد داشته‌اند، سراسر گوشزد حقوق مردم و لزوم مراعات آنها، مسؤولیت والی در قبال مردم، ضرورت جلب رضایت عامه، مدارا با مردم، جانبداری از توده مردم در برابر خواص و غیره است که البته در این دیدگاه، حق حمایت و کرامت انسانی باید نزد حکومت‌ها محفوظ بماند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که امروز دنیا بیش از پیش محتاج مفاهیم ارزشمند نهج‌البلاغه است، گفت: دنیا نمی‌داند که ما چه نعمت بزرگی داریم و حتی اهل سنت هم از عظمت این نعمت بی‌خبر هستند.

 

وی اذعان کرد: افراد با عشق و انگیزه خاصی به خلق این گونه اثرها روی می‌آورند و این مسأله نشان می‌دهد که به طور کلی دین، مذهب و اعتقاد به خداوند، جزو فطرت انسان‌ها است و از این رو مهم‌ترین و پرجاذبه‌ترین آثار علمی و هنری درباره دین وجود دارد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که نهج‌البلاغه برای همه انسان‌ها بسیار مهم و ضروری است، ابراز کرد: معارف ناب و ارزشمند نهج‌البلاغه با ترجمه به زبان‌های مختلف در اختیار علاقمندان در سطح بین‌الملل قرار می‌گیرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که نهج‌البلاغه کتاب زندگی، عدالت، اخلاق، تربیت، حماسه، عرفان و حکومت و حقیقت کارگاه عملی حکومت‌داری امیرالمومنین علی (ع) است، ادامه داد: این کتاب ارزشمند همانند قرآن کتاب زندگی، مانند قرآن شفای دردها و راهنمای زندگی است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، یکی از مهم ترین رسالت های مهم شیعه در معرفی امیرالمومنین علی(ع) به دنیا را ایجاد موج نهج البلاغه شناسی در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: نهج‌البلاغه فوق کلام مخلوق و ذیل کلام خالق است و این کلام شریف در بین این دو قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: در همه جای دنیا می‌توان مشاهده کرد که مهم ترین و بزرگ ترین آثار هنری و معماری در ساخت مساجد و دیگر مراکز دینی دنیا به کار گرفته می‌شود و برترین نسخ خطی نیز درباره قرآن و نهج‌البلاغه نوشته شده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که سازمان ملل، ابزاری در دست قدرتمندان است و اغلب مسئولان آن را صهیونیستی‌ها تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز پس از هزاران سال بدون آنکه تبلیغی نسبت به نهج‌البلاغه انجام شود این کتاب شریف همچنان در اوج ایستاده است تا جایی که در گزارش‌های سالانه سازمان ملل و یونسکو نیز در سال 2002 از نهج‌البلاغه و عهدنامه مالک‌اشتر نام برده شد و بدین وسیله آنها نتوانسته‌اند این حقیقت را کتمان کنند./950/پ202/س

ارسال نظرات