۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۴۶۰۱۳
حاشیه‌نگاری رسا از کنگره فقیه آگاه؛

امتناع آیت‌الله صافی گلپایگانی از سخنرانی پیش از قرائت پیام رهبری

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در کنگره فقیه آگاه به احترام رهبر معظم انقلاب حاضر نشد پیش از قرائت پیام ایشان سخنرانی کند.
همايش فقيه آگاه در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کنگره دو روزه بزرگداشت حضرت آیت‌الله‌ سیدمحمدرضا گلپایگانی، نخستین روز خود را صبح امروز 18 آبان‌ماه در حالی برگزار کرد که حاشیه‌هایی به همراه داشت که مهم‌ترین آن امتناع حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی از سخنرانی پیش از قرائت پیام رهبر معظم انقلاب بود.

 
در این مراسم که با هدف معرفی جایگاه فقهی، مواضع انقلابی و حمایت مرحوم آیت الله گلپایگانی از امام‌ راحل، اهتمام به قرآن و تفسیر، اهتمام به مشکلات مردم و ایجاد مراکز اجتماعی، پرورش شاگردان و حمایت و دفاع ایشان از ولایت، در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، حضرت آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی پس از قرائت پیام مقام معظم رهبری سخنرانی کرد.
 
زمانی که مجری برنامه از حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی که در جایگاه برای ایراد سخن حضور یافته بود، خواست سخنرانی خود را آغاز کند، این مرجع تقلید از این کار امتناع و به حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی اشاره کرد تا ابتدا وی پیام رهبر معظم انقلاب را قرائت کند.
 
در پیام رهبر معظم انقلاب از آیت‌الله العظمی گلپایگانی به عنوان یکی از برجسته‌ترین مراجع تشیع در نیم قرن اخیر یاد و آمده است: دوران مرجعیت 32 ساله ایشان مشحون از فعالیت‌ها و اقداماتی است که از یک مرجع ذی نفوذ و عظیم الشأن مورد انتظار است.
 
پس از قرائت پیام رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در سخنانی از شخصیت آیت الله گلپایگانی تجلیل کرد و با تحسین تلاش های علمی، اجتماعی و سیاسی این عالم ربانی، طلاب و حوزویان را به الگوگیری از سیره و روش وی توصیه کرد.
 
وی حضرت آیت‌الله گلپایگانی را نابغه‌ای در عالم اسلام، فقه و مرجعیت دانست و با بیان خاطراتی از ایشان، تصریح کرد: از فقهای معاصر شنیده بودم که مقام فقهی حضرت آیت‌الله گلپایگانی را می‌ستودند و فقیه اهل بیت‌(ع) به عنوان صحیح بر ایشان اطلاق می‌شد.
 
این مرجع تقلید همچنین حضرت آیت‌الله گلپایگانی را با مرحوم محقق، صاحب شرایع و شهید اول مقایسه کرد و گفت: در فتاوای حضرت آیت‌الله گلپایگانی فتوای شاذ و حتی یک فتوایی که کسی بتواند بگوید ضعف اجتهاد در اینجا هست، وجود ندارد.
/920/پ201/ج

ارسال نظرات