۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۴۶۷۴۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

9هزار نفر در طرح تربیت‌حافظان قرآن ثبت‌نام کردند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به سهم ده هزار نفری این استان در طرح تربیت حافظان قاریان قرآن کریم گفت: تا کنون بیش از نه هزار قرآن آموز برای شرکت در این طرح نام نویسی و اسامی آنها وارد سامانه شده است.
مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، امروز در نشستی با خبرنگاران مطبوعات و رسانه های گروهی استان اظهار کرد: در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، استفاده بهینه از فضاهای موجود در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین ترویج فرهنگ قرآنی در بین اقشار جامعه طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه کشور قرار گرفته است.


وی گفت: این طرح بزرگ قرآنی در آستان مقدس امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد محوری استان برگزار می‌شود.


حجت الاسلام مصائبی تربیت ده هزار حافظ قرآن کریم در استان را به عنوان اولویت امور فرهنگی در سال جاری عنوان کرد و افزود: از این تعداد دو هزار نفر برای هر یک از شهرستان‌های ارومیه و خوی، یک هزار برای هر یک از شهرستان‌های میاندوآب، مهاباد و تکاب، پانصد نفر برای شهرستان‌های سلماس، چایپاره، بوکان، شوط، ماکو و پلدشت و سیصد نفر برای شهرستان‌های سردشت، نقده و اشنویه سهمیه بندی شده است.

این مسؤول، با بیان این که تا کنون نه هزار نفر برای شرکت در این طرح ثبت نام کرده اند، گفت: 90 درصد سهمیه استان با ثبت نام قرآن آموزان مناطق مختلف محقق شده است و پیش بینی می شود تا یک ماه آنها یک هزار نفر باقی مانده نیز نام نویسی کنند.

 

 

وی در ادامه با تشریح عملکرد اداره کل در سال جاری خاطرنشان کرد: در دهه کرامت برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی همچنین از قرائت پیمان نامه و عهدنامه، عقد اخوت در نماز ظهر و ایراد سخنرانی در ایام دهه ولایت خبر داد و گفت: همزمان با عید سعید غدیر خم جشن بزرگ غدیر با عنوان" ولایت علوی اکمال دین نبوی" در امامزاده غریب حسن ارومیه، آرامگاه شیخ نوایی و امامزاده سید بهلول خوی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به برنامه های دهه عاشورا بیان کرد: همزمان با ایام محرم و در راستای اجرای نیت واقفین قریب به 50 نفر از علماء و مبلغان قم در بقاع متبرکه، امامزادگان، مساجد و هیات های مذهبی حضور یافته و به تبیین فلسفه قیام عاشورا خواهند پرداخت.

 

حجت الاسلام مصائبی اطعام عزاداران حسینی را از دیگر برنامه های ایام محرم اعلام و اظهار کرد: برگزاری ویژه برنامه بصیرت عاشورایی شامل ایجاد خیمه های معرفت و برپایی نمایشگاه عاشورا با حضور روحانیت جهت پاسخگویی به مسائل شرعی در آستان مقدس امامزادگان غریب حسن ارومیه و سید بهلول خوی از مهم ترین برنامه های اداره کل است.

 

گفتنی است، نشست خبری مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با حضور بیش از 30 نفر از خبرنگاران نشریات استانی، نمایندگی های خبرگزاری ها و سرپرستی روزنامه های سراسری در سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد./936/پ202/ب 

ارسال نظرات