۰۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۴۸۱۷۶

ادامه احضار خطبا و مداحان به مراکز امنیتی در بحرین

خبرگزاری رسا ـ مقامات امنیتی آل خلیفه در ادامه مبارزه با شعائر دینی و مذهبی شیعیان بحرین، تعدادی از خطبا و مداحان را به مراکز امنیتی احضار و نسبت به سخنان گفته شده بر روی منبر بازجویی کردند.
بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که نظام آل خلیفه در دهه اول محرم به مبارزه با عزاداری حسینی در سراسر بحرین پرداخت، هم اکنون نیز این رویه را ادامه داده و تعدادی از خطبا، مداحان و مسؤولان هیأت های عزاداری را به مراکز امنیتی فراخواند.

 

نیروهای امنیتی با احضار این افراد از آنان می خواهد که شرح دهند منظور از جملاتی که بر روی منبر به زبان آورده اند چه کسانی هستند و می خواهند مطمئن شوند که آیا منظور از ظالمان و فاسدانی که علیه آنها سخن گفته شده است مقامات آل خلیفه هستند یا نه.

 

عبدالامیر البلادی از مداحان بحرینی در این زمینه گفت: روز سه شنبه احضاریه ای بدستم رسید و چهارشنبه به مرکز امنیتی مورد نظر مراجع کردم و ماموران از من پرسیدند که در مداحی شب اول و دوم و هشتم محرم چه کسانی را مدنظر داشتی.

 

سید عدنان سید سعید یکی دیگر از مداحانی است که به مرکز پلیس منطقه الحوره احضار شده بود که در این زمینه خاطر نشان ساخت: بنده به همراه شیخ کاظم درویش به مدت دو ساعت به سوالات ماموران پاسخ دادیم و جالب این است که درباره قصیده ای از ما سوال شده که سال های طولانی است که بر منبر قرائت می شود.

 

نکته جالب این است که ماموران نسبت به روضه حضرت علی اصفر(س) نیز بدگمان شده و به شیخ درویش تاکید می کردند که جمله «چه حالی به مادر دست می دهد وقتی فرزند خود را از دست می دهد» کاملا خشونت زاست و مردم را علیه نظام سوق می دهد.

 

گفتنی است ده ها تن از خطبا، مداحان و مسؤولان هیأت های حسینی بیش از این نیز به مراکز امنیتی احضار شده بودند و حجت الاسلام سید کامل الهاشمی نیز به دلیل آنچه سخن گفتن علیه نظام و دعوت از مردم برای اعتراض علیه دولت نامیده شده است به دو هفته حبس محکوم شد./980/ب902/ک

ارسال نظرات