۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۴۸۵۸۱
مدیر حوزه های علمیه قم خواستار شد:

استفاده از ظرفیت های حوزه در آموزش و پرورش

خبرگزاری رسا - مدیر حوزه های علمیه قم با بیان این‌که رحانیان و مبلغان معارف دین نقش مهمی در انتقال آموزه‌های تربیتی و اسلامی دارند، استفاده از این ظرفیت‌های عظیم را در آموزش و پرورش ضروری دانست.
حجت الاسلام احمد فرخ فال مدير حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، مدیر حوزه‌های علمیه قم، صبح امروز در دومین جلسه مدارس امین ویژه طرح استقرار روحانیون در مدارس آموزش و پرورش ناحیه دو با تاکید بر اهمیت نقش حوزه‌های علمیه در تربیت نسل جوان، گفت: آموزش و پرورش در راستای برنامه‌های تربیتی خود بر اساس آموزه های دینی و مذهبی می تواند از ظرفیت های حوزه های علمیه استفاده کند.

وی با بیان اینکه آموزش و تربیت انسان در بسیاری از روایات و مبانی ارزشی اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است که تربیت و آموزش علم را در کنار هم شامل ‌می شود، افزود: امام صادق(ع) در حدیثی ارزشمند تاکید کرده اند که هر کس امر نیکی را به انسانی آموزش دهد همان اجری را به دست می آورد که آن فرد در راستای آموزه خود تا پس از مرگ نیز به فعالیت علمی بپردازد.

مدیر حوزه های علمیه قم با بیان جایگاه والای استاد در آموزش و تربیت، عنوان کرد: اساتید و آموزگاران بر اساس این حدیث نقش مهمی در تربیت انسان ها ایفا می کنند به گونه ای که در اجر و پاداش فعالیت های علمی و دینی شاگردان در آینده نیز سهیم خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: اسلام جایگاه ویژه ای برای عالمان در تربیت و هدایت انسان ها در نظر گرفته است به ویژه در زمینه تربیت و آموزش قرآن و مکتب اهل بیت(ع) سفارش بسیاری شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: در این راستا می توان از ظرفیت ها و پتانسیل های حوزه های علمیه نیز استفاده کرد به ویژه روحانیون، مبلغان و مبلغه ها نقش مهمی در انتقال این آموزه های تربیتی و اسلامی دارند.

وی با ابراز خرسندی از تعامل گسترده میان حوزه های علمیه و آموزش و پرورش قم، تصریح کرد: این طرح با همه توانمندی و قابلیت های خود می تواند الگوی خوبی برای سایر استان ها باشد.

مدیر حوزه های علمیه قم افزود: مدیران حوزه های علمیه و آموزش و پرورش می توانند با تبادل نظرات و ارزیابی مسائل، راهکارهای دینی خوبی برای هدایت جوانان ارائه کنند.

وی در پایان گفت: در عصری که پایگاه‌های اینترنتی ضد دینی و غیر اخلاقی به صورت رایگان تبلیغات خود را در اختیار جوانان قرار می دهند باید حوزه های علمیه با جدیت وارد بخش های تربیتی شوند./926/پ202/ی

ارسال نظرات