۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۱۴۸۸۱۱
رییس تشکیلات خود گردان فلسطین:

از اسرائیل به شورای امنیت و سازمان ملل شکایت می‎کنیم

خبرگزاری رسا ـ رییس تشکلات خود گردان فلسطین ضمن محکوم کردن ادامه ساخت سازهای جدید اسرائیل در شرق فلسطین گفت: از رژیم غاصب اسرائیل به شورای امنیت و سازمان ملل متحد شکایت می کنیم.
محمود عباس و عبدالله

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روسیا الیوم، محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز گذشته طی بیانیه‎ای در رام الله اعلام کرد: استمرار شهرک سازی‎ها بدان معنا است که اسرائیل نمی خواهد در صلح باقی بماند، این مسأله‏ای است که نباید هیچ یک از طرف های مقاومت و احزاب در برابر آن ساکت بنشینند.


وی خاطر نشان کرد: ما این مسأله را به طور ویژه در سازمان ملل متحد و شورای امنیت پیگریی خواهیم کرد.


لازم به ذکر است که جنبش حماس طی بیانیه‎ای خاطر نشان کرد: عملیات‌های شهرک‌سازی گسترده رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی در مرحله پس از پیروزی های ملت فلسطین نشانگر ترس و وحشت و یاس و سرخوردگی مقامات سیاسی و نظامی این رژیم است.


نبیل شعث از مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین دو روز گذشته اظهار داشت: اسرائیل با ادامه جنایات جنگی خود به وسیله ادامه شهرک‌سازی‌ها، فلسطینی‎ها را مجبور می‌کند که به دادگاه جنایات جنگی مراجعه کند.


گفتنی است این واکنش ها به شهرک سازی ها به دلیل دستور جدید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل، که دو شب گذشته اعلام کرد: تصمیم به ساخت 3600 واحد مسکونی در شرق بیت المقدس (اورشلیم) داریم./994/ب902/ک

ارسال نظرات