۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۴۹۲۵۶
مدیر کل اوقاف مازندران:

وقف مهم ترین سنت حسنه اسلامی در جهت فقر زدایی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران سنت حسنه وقف را بهترین عامل در جهت فقر زدایی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: به حتم یکی از مهم ترین نیت های واقفان خیر اندیش در تاریخ زدودن ریشه فقر در جامعه بوده است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران پیش از ظهر امروز در بازدید از اماکن مذهبی و امامزادگان شهرستان رامسر، با بیان این که برای تبدیل شدن اماکن متبرکه به قطب فرهنگی باید تلاش جدی صورت پذیرد، گفت: هدف اصلی فعالیت های اوقاف در امامزادگان باید جذب نسل جوان باشد.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران، وقف را یک نظام تأمین اجتماعی متمدن معرفی کرد و با بیان این که این سنت حسنه دینی همواره مورد تأکید ائمه معصومین(ع) بوده است، گفت: احیای موقوفات می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه باشد.

 

وی سنت حسنه وقف را بهترین عامل در جهت فقر زدایی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: به حتم یکی از مهم ترین نیت های واقفان خیر اندیش در تاریخ زدودن ریشه فقر در جامعه بوده است.

 

حجت الاسلام علیزاده انقلاب اسلامی ایران را احیاگر سنت حسنه وقف در جامعه دینی دانست و خاطرنشان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب به نیات واقفان عمل نمی شد و درآمد حاصل از موقوفات در راه غیر صحیح هزینه می شد.

 

وی همچنین به حضور گسترده امامزادگان در بخش های مختلف کشور اشاره کرد و با بیان این که این حضور نشان دهنده ارادت ملت ولایت مدار ایران اسلامی به اهل بیت(ع) است، بیان داشت: ایران اسلامی امروز مهم ترین پایگاه معنوی جهان اسلام محسوب می شود.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت معنوی امامزادگان در جهت تقویت بعد دینی و فرهنگی جامعه تأکید کرد و گفت: اماکن متبرکه بهترین پایگاه ها در جهت ترویج و تقویت معارف ناب دینی در جامعه است.

 

وی با تأکید براین که باید از ظرفیت‌های مناسب بقاع متبرکه در جهت ترویج معنویت و ارزش‌های ناب دینی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان بهره گیریم، گفت: باید با برنامه‌های متنوع زمینه حضور گسترده نسل جوان در این اماکن متبرکه را فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام علیزاده احیای سنت حسنه وقف را سبب زنده نگه داشتن ارزش های دینی دانست و خاطرنشان کرد: سنت حسنه وقف نباید در جامعه اسلامی در مهجوریت باشد.

 

مدیر کل اوقاف مازندران در ادامه سخنان خود گفت: فعالیت های اوقاف در اماکن متبرکه و امامزادگان باید به صورت روشن برای مردم بیان شود و این روشن سازی و شفاف سازی باعث جذب و حضور مردم و کمک برای ساماندهی این اماکن می شود.

 

حجت الاسلام علیزاده فعالیت طبق دستورالعمل در امامزادگان را جزو وظایف اصلی خادمین و هیئت امناء و مدیران امامزادگان ذکر و افزود: اوقاف با اجرای برنامه های مختلف از جمله فرهنگی طبق دستورالعمل سازمان اوقاف می تواند به اهداف عالیه خود دست یابد.

 

وی با اشاره به اهمیت وقف و موقوفات گفت: جایگاه وقف در آیات و روایات بسیار بالا و ارزشمند است و برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه نیاز به همت همه جانبه مردمی و عمومی و مسؤولان دارد.

 

مدیر کل اوقاف مازندران افزود: موقوفاتی که در استان از گذشته به جای مانده و تا به حال احیاء شده و عمل به نیات واقفان می شود حدود چهارده هزار موقوفه است و این موقوفات دارای بیش از یکصد و چهل و پنج هزار رقبه است و این حدود چهل درصد از موقوفات استان است که احیاء شده است و مابقی باید با همت عموم مردم و همکاری دستگاهها احیاء شود و نگاه مثبت مسؤولان به وقف و موقوفات بسیار ستودنی است.

 

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه رامسر نیز ضمن تقدیر از فعالیت های اوقاف در حوزه های اوقافی و بقاع متبرکه و امورات فرهنگی گفت: مسأله وقف بسیار مهم و حساس است و اگر همه مردم و مسؤولان با همدیگر تعامل داشته باشند و دست به دست هم دهند و وقف احیاء شود بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه حل خواهد شد.

 

وی افزود: بقاع و اماکن متبرکه به عنوان منبع فیض معنوی برای ملت ما هستند و برای این اماکن باید ارزش قائل شویم و با توجه به رویکرد فرهنگی سازمان اوقاف در این اماکن خوشبختانه شاهد پیشرفت فرهنگی و دینی در این اماکن هستیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات