۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۴۹۳۱۵
نماینده مردم اصفهان:

دستاوردهای شورای عالی انقلاب فرهنگی در سه سال اخیر زیربنایی بوده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی را یک مرجع تصمیم‌ گیرنده و فکری دانست و گفت: نباید از این شورا توقع اجرا و عملیات داشت.
عباس مقتدايي

عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور حضرت امام خمینی(ره) و تعیین برخی اهداف همچون تقویت انقلاب فرهنگی، گسترش تفکر انقلاب در شؤون مختلف جامعه و نفی مظاهر و آثار غرب‌زدگی برای این شورا از سوی ایشان، گفت: در این شورا برنامه‌ریزی‌های کلان و مباحث عمده کشور مطرح می‌شود که قاعدتا با زمان‌بری زیادی نیز مواجه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره میزان موافقیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در این راستا اظهار داشت: کارآمدی هرچه بیشتر این شورا می‌تواند تأثیرات عمیقی بر جای بگذارد و باید گفت شورای عالی انقلاب فرهنگی از ابتدای تأسیس تا کنون در روند حرکتی خود افزون بر کسب تجربیات متعدد فراز و نشیبب‌های بسیاری را در سیر حرکتی خود پشت سر گذاشته است، از این رو باید این شورا را متناسب با اقدامات هر دوره تحلیل کرد.

وی با بیان این که نقشه جامع علمی کشور توسط این شورا تدوین شده و یکی از دستاوردهای مهم این شورا محسوب می‌شود، ابراز داشت: این موضوع جلسات متعددی را در سال 89 به خود اختصاص داد، همچنین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در آذرماه 1390 به تصویب رسید که این مطلب نیز زمان زیادی از وقت و جلسات این شورا را در همان سال و تا حدی سال قبل به خود اختصاص داده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: بنابراین در یک ارزیابی کلی می‌توان دستاوردهای این شورا را در سالهای 89 ، 90 و 91 قابل توجه و زیربنایی تلقی کرد و البته باید گفت توقعی که از این شورا وجود دارد این است که در سال‌ها و ماه‌های آینده با شتاب افزون‌تری نیاز زیربنایی کشور در عرصه‌های مختلف فکری، فرهنگی و توسعه‌ای را مورد توجه قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود مصوبات خوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی، شاهد بروز برخی ناهنجاری ها در جامعه هستیم، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی یک شورای اجرایی نیست بلکه مرکزی تصمیم‌گیرنده و برنامه ریز است و نباید از آن توقع اجرا و عملیات داشت.

مقتدایی در پایان اضافه کرد: البته این شورا می‌توانست با سرعت بیشتری وظایف ذاتی خود را انجام دهد و این سخن به ویژه در سال‌هایی که در دهه گذشته پشت سر گذاشته شد مصداق پیدا می‌کند، اما آنچه در چند سال اخیر انجام شده بیانگر این نکته است که خود شورا با آسیب ‌شناسی‌های انجام شده در حال انجام فعالیت‌های بیشتر و جدی‌تر است و این یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی امروزه با علم به ضرورت تلاش‌ بیشتر در این جهت گام بر می‌دارد./908/ت302/ج

 

 

ارسال نظرات