۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۵۳۲۸۶

دومین همایش «نقش بانوان در توسعه فرهنگ وقف» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش «نقش بانوان در توسعه فرهنگ وقف» در آخرین روز از هفته وقف و با تجلیل از بانوان واقف کشور برگزار شد.
دومين همايش «نقش بانوان در توسعه فرهنگ وقف»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین همایش «نقش بانوان در توسعه فرهنگ وقف» صبح امروز چهارشنبه، بیست و هفتم دی‌ماه با حضور حجت‌الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، نسرین سلطان‌خواه معاون علمی و فناوری رییس جمهور، حجت‌الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه، فاطمه آلیا نماینده مجلس شورای اسلامی، دکتر انسیه خزعلی رییس دانشگاه الزهرا(س)و واقفان زن در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که امت ما در دوران انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس در وقف جان و ایثار اسوه و الگوی مسلمانان جهان شدند، گفت: بخش عمده این موضوع به برکت مادران و زنانی است که فرزندانی تربیت کرده‌اند که فدایی اسلام و قرآن شدند.

وی با اشاره به این‌که عمده موقوفات کشور برای عهد صفویه و قاجار است، اظهار داشت: این در شأن جمهوری اسلامی نیست و باید در عهد جمهوری اسلامی تعداد موقوفات بیشتر باشد.

همچنین سلطان‌خواه، معاون علمی و فناوری رییس جمهور خواستار تشکیل مجمع واقفین نخبه‌پرور شد و با بیان این‌که شناسایی استعدادها یکی از اقدامات بنیاد ملی نخبگان است گفت: ما باید به کمک واقفین، دانش‌آموزان مستعد و محروم را بورسیه کنیم تا بتوانند مسیر رشد علمی‌شان را ادامه بدهند.

وی با اشاره به این‌که برطبق تعالیم دینی فناوری باید درخدمت صلح و ساختن جهان بر پایه عدالت باشد اظهار داشت: واقفین ایران اسلامی این ضرورت را به خوبی درک کرده‌اند و هم‌اکنون باید به امور نرم‌افزاری بپردازیم و این نقطه تلاقی فعالیت‌های بنیاد ملی نخبگان و اقدامات واقفین است که بتوانیم استعدادهای موجود در کشور را پرورش بدهیم.

در این مراسم همچنین دکتر انسیه خزعلی، رییس دانشگاه الزهرا(س) وقف را عامل رشد، پویایی، حرکت، استمرار و جاودانگی دانست و ابراز داشت: ظرفیت‌های چندگانه‌ای که در زن وجود دارد بیانگر این است که اگر امکانات دراختیار او باشد، زیباترین جلوه‌های وقف را به منصه ظهور می‌رساند.

وی عدم استقلال مالی را یکی از عوامل کمبود واقفان زن دانست و اظهار داشت: بانویی اهل گرگان قطعه زمینی را در راستای انرژی هسته‌ای وقف کرد که این یکی از زیباترین و نوآورترین جلوه‌های وقف‌ها بود.

این گزارش می‌افزاید خانم فرزانه، دبیر دومین همایش «نقش بانوان در توسعه فرهنگ وقف» با اشاره به این‌که امام خمینی(ره) در وصیت‌نامه خود از نقش فرهنگی زنان یادکرده‌اند گفت: حضور زنان فهیم، بیداردل و دارای عمق معنوی در تاریخ معاصر تأثیرات بسزایی داشته است.

وی خواستار وقف نمودن در زمینه جنبش نرم‌افزاری جهت مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن شد و تصریح کرد: دنیا به وقف‌های جدید نیاز دارد و ما برای صدور انقلاب باید از بیداری اسلامی حمایت کنیم.

شایان ذکر است در دومین همایش نقش بانوان در توسعه فرهنگ وقف از بانوان واقف سراسر کشور تقدیر و تجلیل شد./956/پ202/ص

ارسال نظرات