۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۵۴۰۶۸
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌غربی:

حضرت زینب در احیای ارزش‌های قرآنی حرکت کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قهرمانی گفت: نقش ارزنده حضرت زینب(س) در احیای ارزش‌های اسلامی و قرآنی نهضت حضرت سیدالشهدا‌(ع) بوده است.
حجت الاسلام جواد قهرماني، مدير حوزه هاي علميه آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌غربی امروز در همایش زنان عاشورایی که در مدرسه علمیه الزهرا(س) شاهین‌دژ برگزار شد، اظهار داشت: در تاریخ اسلام نمونه زنان عاشورایی بسیار است، اما حضرت زینب(س) به دلیل تبیین اهداف و آرمان‌های نهضت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) جایگاهی ارزشمند و قابل توجه در این میان دارد.

 

وی به تبیین نقش زنان عاشورایی در قیام امام حسین(‌ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) با تبیین قیام امام حسین(ع) در امتداد حرکت عظیم الهی نقش بسزایی ایفا کرد، در حقیقت اگر روشنگری آن بانوی مکرم اسلام نبود، به یقین یزیدیان با تحریف تاریخ و حقیقت نهضت حسینی بشر جاهل را از اساس قیام کربلا غافل می کردند.

 

امام جمعه میاندوآب خواستار الگوگیری عملی از سیره حضرت زینب(‌س) شد و ادامه داد: نقش ارزنده حضرت زینب(س) در احیای ارزش‌های اسلامی و قرآنی نهضت حضرت سیدالشهدا‌(ع) بوده است، اگر بشر امروز بتواند سیره الگویی ماندگار همچون حضرت زینب(س) را در زندگی خود جاری کند، بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و بحران‌های هویتی از میان خواهد رفت.

 

حجت الاسلام قهرمانی همچنین خواستار توجه به ریشه‌های نهضت حسینی شد و افزود: این‌که گفته می شود؛ کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود، حقیقی است که دشمنان تمایل چندانی به طرح آن ندارند، چراکه درک این جمله تمامی تبلیغات سوء گسترده آنان علیه بانوان محجبه اسلامی را بی‌تأثیر می کند.

 

همچنین حجت‌الاسلام نظری، استاد حوزه و دانشگاه در سخنانی با اشاره به نقش زنان در واقعه کربلا اظهار داشت: اگر امروز طلاب علوم دینی بتوانند سیره آن بانوی مکرم اسلام را در زندگی فردی و اجتماعی خود پیاده کنند، نسل حاضر در مقابل ناتوی فرهنگی و استحاله عقیدتی نظام سلطه بیمه خواهند کرد.

 

وی با بیان این‌که دشمنان نظام اسلامی با هجمه‌های مختلف و با عناوین گوناگون جامعه اسلامی را به چالش می‌کشانند، افزود: رشادت‌ها و فداکاری‌های دیگر زنان در کربلا با محوریت حضرت زینب(س) از حرکت‌های ماندگار در حمایت از سیدالشهدا(ع) محسوب می شود، از این رو باید تلاش شود تا زمینه‌های انتقال مفاهیم ارزشی از این پایگاه مقدس برای جامعه فراهم شود.

 

حجت الاسلام نظری در پایان با تأکید بر نقش مدارس علمیه خواهران در ترویج فرهنگ فاطمی و سیره حضرت زینب(س) گفت: بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی نشأت گرفته از عدم درک صحیح از مفاهیم دینی و افراط و تفریط در عمل به احکام الهی است./935/پ203/ب

ارسال نظرات