۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۱۵۵۳۴۶

تأکید علمای دینی ماداگاسکار بر حفظ وحدت در جهان اسلام

خبرگزاری رسا ـ علمای دینی ماداگاسکار بر حفظ و تقویت وحدت در جهان اسلام تأکید کردند و راهکارهای تقویت این امر را بررسی کردند.
مراسم هفته وحدت در ماداگاسکار
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، مراسمی به مناسبت هفته وحدت و سالروز ولادت با سعادت رسول اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) از سوی نمایندگی جامعةالمصطفی در ماداگاسکار با همکاری مرکز بزرگ اسلامی آنیسمای این کشور در مرکز رسول اکرم(ص) شهر تاناناریو، پایتخت این کشور برگزار شد.
در ابتدای این مراسم شیخ تحسین، از اعضای خوجه‌های اثنی‌عشری این کشور و شیخ منیر از مسؤولان مرکز اسلامی آنیسما درباره وحدت مسلمانان و سیره پیامبر اکرم(ص) سخنرانی کردند.
در ادامه حجت‌الاسلام پیرنیا، رییس نمایندگی جامعةالمصطفی ضمن بیان سیره و فضائل اخلاقی پیامبر اکرم(ص)، دیدگاه اندیشمندان برجسته جهان در مورد ایشان و وحدت جهان اسلام به سخنرانی پرداخت.
وی اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) برای هدایت کل بشریت مبعوث شدند و اگر مسلمانان فقط به آیه 103 سوره مبارکه آل‌عمران «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ...؛ همگان دست به ریسمان خدا زنید و پراکنده نشوید» عمل کنند، الگوی برجسته‌ای برای جهانیان می‌شوند.
حجت‌الاسلام پیرنیا افزود: مشکلات مسلمانان به دلیل دوری از قرآن کریم و اهلبیت پیامبر اکرم(ص) است و مسلمانان تنها با تمسک به این دو موهبت الهی می‌توانند به رستگاری دست یابند.
قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید از سوی طباطبایی، از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع)، اجرای تواشیح به همت گروه‌های تواشیح دانشجویان مدارس امام صادق(ص)، دارالحکمه و مرکز رسول اکرم(ص) و اجرای برنامه همخوانی دینی سنی‌های این کشور با عنوان برزنجی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
در پایان این مراسم، شرکت‌کنندگان شیعی و سنی این کشور برای نمایش اتحاد به صورت دسته‌جمعی به اقامه نماز جماعت به امامت حجت‌الاسلام پیرنیا پرداختند و همچنین به 14 تن از افرادی که نام آنها محمد بود هدایایی تقدیم شد.
این مراسم با حضور علمای دینی، سفرای جمهوری اسلامی ایران و اندونزی، شیوخ ماداگاسکار، طلاب مدارس امام صادق(ع)، طهورا، دارالحکمه و مدرسه الزهراء(س) روز سه‌شنبه، 10 بهمن‌ماه، از ساعت 8:30 تا 12 به وقت محلی برگزار شد./907/د102/ن
ارسال نظرات