۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۵۵۳۵۰
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی:

نهضت امام خمینی، احیا کننده تمدن اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی در همایش گرامی‌داشت میلاد پیامبر اعظم(ص) و آغاز دهه فجر در منطقه ‌چابهار بیان کرد: انقلاب اسلامی به عالم هستی می‌گوید که مسلمانان باید زیر یک پرچم به نام پرچم اسلام و پیامبر اسلام(ص) جمع شوند.
همايش گرامي‌داشت ميلاد پيامبر اعظم(ص) و آغاز دهه فجر در منطقه ‌چابهار
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعة‌المصطفی، رییس المصطفی در سفر دو روزه به منطقه چابهار، در سخنانی در این همایش، که با حضور شخصیت‌های مذهبی، سیاسی و ائمه جمعه اهل سنت برگزار شد، گفت: با طلوع خورشید انقلاب اسلامی، امت اسلام معنای جدیدی از اسلام دریافتند و امواج انقلاب اسلامی، هیچ گاه، در ایران محصور نماند، بلکه در سراسر عالم گسترش یافت و تأکید کرد که اسلام باید دارای جایگاه برتر علمی، فرهنگی، معنوی و جهانی باشد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد پیامبر(ص) و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران از دل اسلام جوشیده است، زیرا انقلاب اسلامی، فراملی و فرامنطقه‌ای بوده است.
وی افزود: انقلاب اسلامی، نقش دین را در جهان زنده کرد، انقلاب اسلامی، انقلابی تمدنی بود، امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی بیان کردند که مسلمانان سرمایه‌هایی هستند که باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا سرمایه عظیم اسلامی به وحدت اسلامی تبدیل شود.
رییس جامعة‌المصطفی، با بیان این که اسلام سابقة درخشان تمدنی دارد، اظهار داشت: امت اسلام، چند قرن آقای عالم بود و بر همه جهان برتری علمی، معرفتی و فکری داشت، امت اسلامی مناطق حساس و معادن نفتی و غیرنفتی عظیمی در اختیار دارد و یکی از بزرگ‌ترین بازارهای اقتصادی دنیا در دستان آنان است.
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی ادامه داد: باید به هوش باشیم که دشمنان اسلام، اسرائیل را در قلب عالم اسلام کاشته‌اند تا بین امت اسلامی تفرقه بیندازند و فتنه‌انگیزی کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به خطراتی که همواره انقلاب اسلامی را تهدید کرده‌اند، خاطرنشان ساخت: علی رغم همه خطرات و مشکلات، همچون جنگ تحمیلی و تحریم‌های دشمنان، ایران اسلامی در نزدیک به صد شاخه اقتصادی، سیاسی و علمی در منطقه جایگاه اول را در اختیار دارد یا جزو قدرت‌های اول به شمار می‌رود. پیشرفت‌های عظیم ایران، نتیجه صبر و استقامت ملت ایران بوده است.
وی ‌در ادامه، با اشاره به خطراتی که فراروی امت اسلامی قرار دارد، تصریح کرد: برخی از خطراتی که امت اسلامی را تهدید می‌کند، عبارت‌ است از برنامه‌ریزی گسترده دشمنان برای تخریب پایه‌های فکری و معرفتی دنیای اسلام، تخریب بنیان‌های فرهنگی، ارزشی و اخلاقی نسل جوان، تلاش برای گسترش اسلام‌هراسی در جهان، تلاش به منظور ترساندن دنیا از اسلام و امت اسلامی و نیز ترویج ایران‌هراسی در دنیای اسلام، ترویج اسلام‌های التقاطی و لیبرالی که پایه‌های اسلام در آن ضعیف شده است، برانگیختن احساسات قومی، قبیله‌ای، ترویج اسلام خشن و تکفیری، شعله‌ور ساختن آتش جنگ‌های دینی و مذهبی، ایجاد هرج و مرج و ترور در امت اسلامی، تجزیه کشورهای اسلامی، مصادره بیداری اسلامی و موج‌سواری دشمنان، در هم شکستن مقاومت اسلامی، پول‌سازی از بیداری اسلامی و جلوگیری از پیشرفت امت اسلام در جهان.
گفتنی است، رییس المصطفی،‌ در پایان همایش، از مسجد جامع اهل سنت چابهار و حسینیه در حال ساخت یزدی‌ها در چابهار بازدید کرد./907/د102/ن
ارسال نظرات