۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۵۵۸۱۲
سید عمار حکیم:

جنایت‎های اسرائیل با چراغ سبز سازمان‎های جهانی انجام می گیرد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق از سکوت کشورهای عربی و اسلامی در قبال حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه به شدت انتقاد کرد و سکوت سازمان‎های جهانی را چراغ سبزی برای ادامه جنایت‎های این رژیم دانست.
سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، روز گذشته در نشست فرهنگی این مجلس که در بغداد برگزار شد حمله رژیم صهیونیستی به مرکز پژوهشی سوریه را به شدت محکوم کرد و گفت: سکوت سازمان‎های جهانی و عدم محکومیت حمله جنگنده‎های اسرائیلی به سوریه نشان‎دهنده معیارهای دوگانه در قبال مسائل منطقه است.

 

وی افزود: اسرائیل به یک کشور عربی و اسلامی حمله کرد و هیچ عکس العملی از سوی سازمان‎های جهانی دیده نشد. این مسأله به مثابه چراغ سبزی به جنایت‎های رژیم اشغالگر در فلسطین و بازیچه قرار دادن امنیت منطقه به شمار می آید.

 

حجت الاسلام حکیم در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی ادامه بحران سیاسی در عراق پرداخت و تصریح کرد: همگان باید برحذر بوده و اجازه ندهند که بن بست سیاسی کنونی به عاملی برای تجزیه عراق مبدل شود. گروه‎هایی که در پی تجزیه کشور هستند به صراحت بیایند و این مسأله را به مردم بازگو کنند.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق اظهار داشت: شعارهای تجزیه طلبانه سیاستمداران هم اکنون از زبان برخی تظاهرکنندگان خارج می شود و متاسفانه کسانی که این شعارها را سر می دهند توجیه‎هایی را برای این کار خود قائلند.

 

وی برقراری نظام فدرالیسم را در شرایط کنونی خطرناک توصیف کرد و ادامه داد: نظام فدرالیسم دارای ظوابط و مقرراتی است، ولی فدرالیسم منفعلانه در برهه کنونی به تجزیه عراق منجر خواهد شد و اوضاع جامعه را متشنج‎تر می کند. مجلس اعلای اسلامی با فدرالیسم در شرایط وفاق و همبستگی ملی موافق است لیکن برقراری این نظام را در پرتو شرایط حساس کنونی جامعه خطرناک می داند.

 

حکیم بازگشت عراق به نقطه اول را غیرممکن خواند و تاکید کرد: بازگشت عراق به نقطه اول در پرتو فداکاری‎هایی که ملت برای ریشه کن شدن طایفه‎گرایی و تبعیض تقدیم کرد، غیرممکن است. تظاهرات حق قانونی شهروندان است و از دولت می خواهم خواسته‎های مشروع تظاهرکنندگان را محقق سازد./980/ب902/د

ارسال نظرات