۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۵۶۹۷۲

برگزاری طرح ملی حفظ قرآن کریم در دانشگاه لرستان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان از برگزاری طرح ملی حفظ قرآن کریم در دانشگاه لرستان خبر داد.
قرآن

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در جنوب غرب از برگزاری طرح ملی حفظ قرآن کریم در دانشگاه لرستان خبر داد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان اجرای این مسابقه را در سه بخش دانشجویی، اساتید و کارکنان عنوان کرد و افزود: طرح ملی حفظ قرآن کریم همزمان با آغاز ترم جدید در سطح دانشگاه لرستان برگزار می شود.

وی به محور های حفظ بخش اساتید اشاره کرد و گفت: اساتید جهت شرکت در این طرح می بایست 200 آیه در موضوعات اعتقادی، اخلاقی، خانوادگی، جامعه، سیاست و اقتصاد و یا پنج سوره از هشت سوره انسان، حجرات، لقمان، یس، بقره، جمعه، یوسف و فجر و جزء 30 قرآن را حفظ کنند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اهداف اجرای این طرح خاطرنشان کرد: ارتقای فرهنگ قرآنی در سطح دانشگاه ها به ویژه در بین قشر جوان از مهم ترین اهداف اجرای طرح ملی نهضت قرآنی است.

وی با بیان این که در بخش دانشجویی دو سطح حفظ یک جزء و حفظ سه جزء قرآن در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: در بخش کارکنان نیز حفظ پنج سوره از هشت سوره انسان، حجرات، واقعه، جمعه، لقمان، یس، یوسف و نور و همچنین حفظ جزء 30 قرآن‌کریم تعیین شده است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان با اشاره به اجرا کنندگان طرح حفظ قرآن ابراز داشت: این طرح ملی به همت دانشگاه لرستان و با همکاری امور فرهنگی، بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان، اساتید و کارکنان می‌توانند تا 15 اسفندماه امسال به یکی از دفاتر نهاد رهبری، مدیریت امور فرهنگی، جامعه اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی در این دانشگاه مراجعه و برای ثبت نام اقدام کنند./9464/ت303/ب

ارسال نظرات