۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۵۸۳۷۵
تحلیلگر عربستان:

همزیستی با آل‎سعود ممکن نیست

خبرگزاری رساـ تحلیلگر سیاسی عربستانی، همزیستی با رژیم سعودی که هیچ توجهی به حقوق بشر ندارد را غیرممکن توصیف کرد.
ملک عبدالله پادشاه عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حمزه حسن، تحلیلگر سیاسی عربستانی در گفت‌وگو با شبکه العالم با اشاره به حبس چندین ساله برخی از شهروندان بدون برگزاری هرگونه محاکمه‎ای، تصریح کرد: برخی از زندانیان بیش از 18 سال است که بدون محاکمه در زندان آل‎سعود به سر می‌برند و رژیم آنان را فراموش کرده است.

 

وی افزود: شهروندان عربستانی در شهرهای مختلف برای آزادی این زندانیان دست به تظاهرات زده و تاکید کرده‌اند که برخی از این بازداشت شدگان 18 سال بدون محاکمه در زندان بوده‌ و رژیم آنها را فراموش  کرده است.

 

حمزه حسن تأکید کرد: اعتراضات شهروندان عربستانی به بازداشت این افراد رو به گسترش است و این امر، رژیم آل‎سعود را در معرض خطر قرار می‌دهد.

 

این تحلیلگر عربستانی به سرکوب تظاهرات مردمی در مناطق مختلف این کشور اشاره کرد و گفت: با وجود آن‎که نیروهای امنیتی با گلوله معترضان را هدف را قرار می‌دهند، اما مردم اصرار دارند که تا آزادی بازداشت شدگان به تظاهرات و اعتراضات خود ادامه دهند.

 

وی اظهار داشت: همزیستی با این رژیم که هیچ توجهی به حقوق بشر ندارد، ممکن نیست و مسأله بازداشت شدگان می تواند مانند آتشی دامن رژیم را بگیرد.

 

گفتنی است اعتراضات مردمی درعربستان از دو سال گذشته با وجود سرکوب شدید همچنان ادامه دارد. معترضان خواستار رفع تبعیض، از بین رفتن فساد، آزادی زندانیان سیاسی و رعایت حقوق بشر هستند./980/ب103/د

ارسال نظرات