۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۱۸۱
عضو شورای سیاسی حزب‌الله:

آل‎سعود از علمکرد خود پشیمان می‎شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای سیاسی حزب‌الله لبنان، اقدامات عربستان سعودی را در راستای برهم زدن وحدت ملت‌های اسلامی توصیف کرد.
حجت الاسلام محمد کوثراني عضو شوراي سياسي حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ حجت الاسلام محمد کوثرانی، عضو شورای سیاسی حزب‌الله لبنان که برای حضور در مراسم رونمایی از ضریح امام حسین (ع) به کربلا سفر کرده است، در گفت‌وگو با خبرگزاری نون عراق از موضع‌گیری کشورهای عربی در قبال بحران سوریه به شدت انتقاد کرد و آن را عامل ایجاد فتنه در کشورهای اسلامی دانست.

 

وی افزود: رهبران کشورهای عربی به ویژه سران حاشیه خلیج فارس در تصمیم‌گیری‌های خود به هیچ وجه عقلانیت را به کار نمی‌گیرند و تنها به دنبال کینه‌توزی‎های خود هستند که این امر در آینده، مصالح خودشان را با خطر مواجه می‌سازد. 

 

حجت اسلام کوثرانی با اشاره به دخالت برخی کشورهای عربی در مسائل داخلی سایر کشورها، تصریح کرد: برخی کشورهای عربی از قبیل عربستان سعودی به راحتی به خود اجازه می‌دهند در مسائل داخلی سایر کشورها دخالت کنند که این امر به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 

این عضو حزب الله با انتقاد از عملکرد عربستان در سوریه، ادامه داد: بسیاری از اقدامات عربستان سعودی در راستای برهم زدن وحدت ملت‌های اسلامی است، امری که مطمئنا به آینده خود این کشور ضربه خواهد زد و آل‎سعود نیز روزی از این عملکرد پشیمان می‌شود.

 

وی در پایان به تشریح موضع ملت لبنان در قبال بحران سوریه پرداخت و خاطر نشان کرد: طیف وسیع جامعه از نقش سوریه در مقاومت حمایت می‌کنند و مخالف هرگونه تقسیم و تفکیک این کشور است./980/ب902/د

ارسال نظرات